Co czwarty internauta kupił prezent w internecie

Zdecydowana większość Polaków kupuje prezenty świąteczne. Zdecydowana większość internautów również. Co prawda nawet oni wolą centrum handlowe od sklepu internetowego, jednak liczba zwolenników tego ostatniego zdecydowanie wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku.

Raport firmy Gemius SA "Internauci a święta Bożego Narodzenia" przynosi kilka ciekawych danych o preferencjach zakupowych internautów. Zdecydowanie wolą oni robić zakupy w zwykłych sklepach. W stosunku do ubiegłego roku wzrosło znaczenie centrów handlowych - z 64% do 65,6%. Co ciekawe mniej chętnie internauci będą kupować prezenty w małych sklapach poza centarmi handlowymi.

W sumie w sklepach internetowych i na serwisach aukcyjnych prezenty chce kupić co czwarty badany internauta. W ubiegłym roku ten odsetek był wyraźnie niższy - zamiar taki deklarowało około 18%, czyli mniej niż co piąty. Być może to zwiastun ogólniejszego trendu - rosnącego przyzwyczajenia do zakupów w sieci.

Co czwarty internauta kupił prezent w internecie

Jak informuje raport Gemius, największą popularnością wśród internautów cieszą się prezenty praktyczne. W internecie najchętniej kupują książki, w tradycyjnych sklepach - kosmetyki, odzież i zabawki. Najważniejszą kwestią przy wyborze świątecznych prezentów są oczekiwania najbliższych. Taką opinię wyraziła ponad połowa badanych. Na kolejnych miejscach, pod względem liczby wskazań, znalazła się cena danego towaru czy usługi (17,3%) oraz jakość (14,7%).

Co czwarty internauta kupił prezent w internecie

Kwoty, jakie internauci zazwyczaj przeznaczają na prezenty, nie są oszałamiające. 15,7% deklaruje, że nie wyda więcej, niż 100 zł. Najliczniejsza grupa - 20,4% badanych chce wydać 100 - 200 zł. Na prezenty dla najbliższych warte więcej niż 500 zł zdecyduje się 11,4% badanych.

***

Poniżej prezentujemy wyniki sondy przeprowadzonej w naszym serwisie. Nie są to wyniki reprezentatywne, ponieważ wzięło w niej udział zbyt mało użytkowników i odzwierciedlają poglądy tylko tych, którzy zechcieli wziąć w niej udział, jednak wyniki jest w zasadzie zbieżny z wynikami raportu Gemius.

Co czwarty internauta kupił prezent w internecie