Chiński rynek e-reklamy wciąż w dołku

Chiny posiadają drugą co do wielkości populację internautów na świecie. Te statystyki nie przekładają się jednak na przychody z reklamy internetowej. Chiński rynek e-reklamy to tylko 1% wszystkich, światowych wydatków – podała AFP.

Z badania populacji internautów wynika, że w Chinach w kwietniu 79,5 mln osób korzystało z Sieci (dla porównania w I kw. w Polsce było ok. 6,7 mln internautów powyżej 15 roku życia). Powiększająca się armia chińskich użytkowników nie idzie w parze ze wzrostem wydatków na reklamę internetową.

W zeszłym roku rynek reklamy internetowej w Chinach wart był 130 mln USD (dla porównania wartość całego rynku e-reklamy na świecie oszacowano na 11,5 mld USD).

Zdaniem firmy badawczej Shanghai Research, w bieżącym roku wydatki na promocję online mają wzrosnąć o 67%. Wielu przedstawicieli rynku twierdzi jednak, że te prognozy są zbyt optymistyczne.