Cheezburger zebrał 30 mln dolarów

Internetowy wydawca odpowiedzialny za sieć kilkudziesięciu stron ze śmiesznymi zdjęciami, animacjami i filmami zgromadził pokaźną sumę pieniędzy od nowych inwestorów. Zebrane fundusze pozwolą zwiększyć kadrę, ułatwią ekspansję serwisu i poprawią infrastrukturę.

Nowymi inwestorami Cheezburgera zostali między innymi Madrona Venture Group, Avalon Ventures i Softbank Capital. Fundusze zebrane w tej rundzie inwestycyjnej wynoszą 32,5 mln dolarów. Pieniądze mają posłużyć na rozwój wydawnictwa internetowego powstałego w 2007 roku.

Założycielem Cheezburgera jest Ben Huh, który w krótkim czasie z jednej małej strony stworzył ich całą sieć. Mają one ponad 16,5 mln użytkowników, którzy umieszczają w serwisie 500 tys. zdjęć i filmów oraz oglądają 375 mln stron i 110 mln filmów każdego miesiąca.

Strony takie jak I Can Has Cheezburger?, znana z fenomenu LOLcats, a także FAIL Blog, czy This Is Photobomb mają już swoje miejsce w internetowej kulturze. Ich wydawca zarabia na reklamach, publikowaniu mediów tradycyjnych oraz na handlu.

Firma chce zebrane pieniądze przeznaczyć na powiększenie kadry, która obecnie liczy sobie 50 osób. Huh chce także zainwestować pieniądze w infrastrukturę technologiczną, która będzie sobie lepiej radziła z dużym ruchem internautów na stornie.

Właściciel Cheezburgera myśli również o ekspansji międzynarodowej oraz o zwiększeniu ilości dostępnych stron. Zaznacza jednak, że ważniejsza od ich ilości jest jakość prezentowanych tam treści i na to będzie kładł największy nacisk.