Chcą za darmo

Większość europejskich konsumentów nadal nie chce płacić za dostęp do zawartości on-line.

Według najnowszego raportu, europejscy konsumenci nie są skłonni płacić za dostęp do zawartości on-line. Zmiany podejścia można jednak upatrywać w związku z upowszechnieniem się szerokopasmowego dostępu do Internetu. Według oceny firmy badawczej Jupiter, 41% Europejczyków nie chce płacić za treści zamieszczane na stronach WWW. Rok wcześniej identycznie odpowiadało 47% ankietowanych.

Jak się okazuje, internauci z szerokopasmowym dostępem do Sieci znacznie częściej skłonni byli deklarować chęć płacenia za treści internetowe niż internauci dial-up’owi. 25% „szerokopasmowców” jest gotowa płacić za muzykę pobieraną z Sieci – za ściągnięcie plików mp3 mogłoby zapłacić odpowiednio tylko 18% użytkowników dial-up. Z kolei 18% ankietowanych posiadaczy szerokiego łącza byłaby skłonna zapłacić za dostęp do usługi streaming video; podobną deklarację złożyło 11% posiadaczy łącza dial-up.