CR Media: jedynie reklama internetowa z wzrostem w I kwartale 2009 r.

Najnowszy Raport CR Media podaje, że szacunkowe przychody reklamowe mediów netto wyniosły w pierwszym kwartale br. 1,41 mld zł. Wynik ten jest mniejszy o 11% w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. Wzrost o blisko 5% odnotowała jedynie reklama w sieci.

Według estymacji zawartych w Ad.media Raporcie opracowanym przez CR Media Consulting SA, przychody reklamowe mediów netto wyniosły w pierwszym kwartale br. 1,41 mld zł. Jest to wynik o 11% mniejszy niż analogicznym okresie 2008 r.

Najwyższy spadek zanotowały wydatki na reklamę prasową (-19,6%), przy czym najdobitniej odczuła to prasa codzienna (-25%). Wartość reklamy telewizyjnej jest niższa o 8,2% (807,6 mln zł), a radiowej o 7,5%.

Jedynym medium, które odnotowało wzrost przychodów jest internet (+4,9%).

Reklamodawcy niemal wszystkich branż solidarnie zmniejszali swoje wydatki, a w skrajnych wypadkach rezygnowali całkowicie z działań reklamowych. Wobec ograniczenia popytu media okazały się bardzo elastyczne, mocno obniżając poziom cen - komentuje Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting SA i autor Ad.media Raportu.

Według CR Media w całym roku 2009 przychody reklamowe mają wynieść 6,7 mld i będą niższe o ponad 10% niż w 2008 roku. Będzie to pierwszy spadek wpływów od sześciu lat.

Szacunki przychodów reklamowych netto w pierwszym kwartale 2009 r. opublikowały wcześniej domy mediowe: MPG (1,65 mld zł, spadek o 8,8%, reklama internetowa z 7%wzrostem) oraz Starlink (1,56 mld zł, spadek o 5,3%, reklama on-line z 17% wzrostem).

http://www.press.pl