CDRL inwestuje miliony w e-comemrce

Spółka CDRL, do której należy marka odzieżowa Coccodrillo, wyda w 2016 roku ponad 12,5 miliona złotych na rozwój handlu internetowego. Obejmie to m.in. otwarcie sklepów online za granicą.

Łącznie CDRL chce mieć 500 placówek handlowych. W bieżącym roku ma zostać otwartych 15 nowych sklepów w Polsce, 12 na terenie Unii Europejskiej oraz 20 poza nią. W obszarze zainteresowań firmy są takie kraje jak Chiny i Arabia Saudyjska. W krajach Europy zachodniej położony zostanie nacisk na rozwój handlu online - co związane jest z dużymi kosztami logistycznymi, jakie pojawiłyby się w przypadku otwarcia sklepów fizycznych. W Polsce spółka zanotowała doskonałe wyniki sprzedaży w e-commerce - wzrosły one o 113% w I kwartale 2016 roku.

Przygotowując się na wyższe obroty i większą liczbą zamówień, CDRL rozpoczęło budowę nowej hali magazynowej za ok. 6 milionów złotych. Ma być ona oddana do użytku w połowie 2017 roku. Jedną z zachęt do takiego działania jest wiara w powodzenie programu 500+ - jego wprowadzenie to ok. miliard złotych przeznaczony na dzieci, a ponieważ na rynku CDRL ma ok 3%, da to spółce od 20-40 milionów dodatkowej sprzedaży.

Zobacz również: