Brytyjskie stacje telewizyjne ustąpią Google

Wyniki fifnasowe Google w Wielkiej Brytanii dają spółce szansę na wyprzedzenie pod względem przychodów z reklam popularnego brytyjskiego kanału telewizji publicznej Channel 4 o 24 letniej historii jeszcze w tym roku, a w przeciągu kolejnych 18 miesięcy ITV1 - najstarszego kanału brytyjskiej telewizji komercyjnej.

W pierwszym półroczu br. Google wygenerował na brytyjskim rynku przychód w wysokości 373 mln funtów, a prognozy sugerują, iż w całym roku łączny przychód sięgnie 824 mln funtów. Według opinii domów mediowych Mindshare i Initiative, cytowanych przez Financial Times, przychody Google już w tym roku mogą być wyższe od przychodów Channel 4, które według ich prognoz mają wynieść 800 mln funtów.

ITV1 - kanał najstarszej brytyjskiej sieci telewizji komercyjnej ITV - Independent Television przynosi 90% zysków z reklamy grupie ITV, który w ubiegłym roku wyniósł 1,63 mld funtów. Według prognoz Google może wyprzedzić ITV1 w ciągu najblizszych 18 miesięcy.

Wycena giełdowa Google osiągnęła już raz rekordową sumę 145 mld USD. Obecnie spółka wyceniana jest na 143 mld USD. Google przeskoczył: Hewlett-Packard (109 mld USD), Intel (123 mld USD, eBay (45 mld USD), Yahoo (32 mld USD) czy Amazon (14 mld USD). Spółka warta jest też dużo więcej niż producenci samochodów w USA: DaimlerChrysler (54 mld USD), General Motors (20 mld USD) i Ford (15 mld USD).

W trzecim kwartale br. wyszukiwarka zarobiła na czysto 733,4 mln USD, podczas gdy rok wcześniej wyniki te były prawie dwukrotnie niższe i wyniosły 381,2 mln USD.