Brytyjczycy uzależnieni od Internetu

Badania firmy AMD dowiodły, że bardzo duża liczba Brytyjczyków jest uzależniona od Internetu. Panuje wśród nich bardzo wysoki odsetek osób, które w sieci szukają pracy, rozrywki, gier czy więzi społecznych. W badaniu wzięło udział 1000 mieszkańców Wielkiej Brytanii, którzy wypowiedzieli się na temat ich sposobu korzystania z sieci oraz wykorzystania w tym celu notebooków.

Rezultaty badania są niepokojące. 67% spośród nich odpowiedziało, że jest uzależniona od Internetu. Dostęp do sieci jest dla nich znacznie ważniejszy niż posiadanie samochodu czy nawet pralki. 56% z nich podczas korzystania z internetu dokona tegorocznych zakupów świątecznych online, 54% przedłoży surfowanie po necie nad wyjście do miasta, a dla 49% z nich przyjaciele będą mniej ważni niż dostęp do Internetu.

Wyniki badania pokazują, że wzorce zachowań zmieniają się wraz z rozwojem technologii, a bezpośrednie kontakty z ludźmi zostają wyparte przez te z wykorzystaniem nowych technologii. Potwierdzają to kolejne dane zebrane podczas badania, według których 90% ankietowanych posiada własnego laptopa, natomiast 73% z nich nie wyobraża sobie bez niego życia.

Najpopularniejszym sposobem spędzania czasu w internecie jest korzystanie z sieci społecznościowych (57%). 75% z nich ogląda filmy na YouTube, a 78% ankietowanych publikuje w internecie swoje zdjęcia. Inne zajęcia Brytyjczyków w necie to pobieranie muzyki (67%) oraz korzystanie z komunikatorów internetowych w celach matrymonialnych (50%).