Brytyjczycy się reklamują

Z raportu opracowanego przez firmę LemonAd wynika, że Wielka Brytania przoduje w Europie pod względem liczby reklam internetowych.

Analitycy LemonAd wyliczyli, że od stycznie do czerwca tego roku na brytyjskich stronach internetowych zamieszono blisko 45 tys. reklam. Drugie miejsce zajęły Włochy (ok. 31,9 tys.), trzecie Niemcy (31,6 tys.).

Okazało się, że najpopularniejszą formą reklamy w Europie są animowane banery w formacie GIF, które stanowią 76,6% wszystkich reklam. 19,1% reklam to GIF-y statyczne, zaś niewiele ponad 1% - rozbudowane aplikacje (np. w formacie Flash). Z innego raportu, opracowanego przez firmę eMarketer (również zajmującą się badaniem rynku reklam internetowych), wynika, że wydatki na reklamy internetowe wyniosą w tym roku w Europie ok. 1,5 mld USD. W USA kwota ta będzie trzykrotnie wyższa i wyniesie 4,73 mld USD (wg raportu firmy Myers).