Blip i wideo w e-kampanii wyborczej

Konta w serwisach mikroblogowych, mini-debaty prowadzone w modelu "140/160 znaków", a także własne kanały telewizyjne. Kilku kandydatów do Parlamentu Europejskiego zauważyło internet i jego interaktywne możliwości.

Blip i wideo w e-kampanii wyborczej
E-kampania do Parlamentu Europejskiego zaczęła nabierać ciekawszych barw. Niektórzy (wciąż nieliczni) kandydaci wykorzystują do zdobywania głosów wyborczych już nie tylko witryny www, czy blogi, ale także aktywne konta w serwisach mikroblogowych oraz własne kanały wideo.

Wywiad w 160 znakach

Zaczęło się od blipowania sztabu wyborczego SLD. Potem konto na Twitterze, założył Michał Kamiński, kandydujący do Parlamentu Europejskiego z ramienia PiS. Następnie przyszła kolej na Janusza Lewandowskiego (PO) na Blipie, a także Bogusława Sonika (PO) na Blipie oraz Flakerze.

Blip i wideo w e-kampanii wyborczej
Należy podkreślić, że mikroblogowe kanały wykorzystywane są teraz przez polityków nie tylko w celu informowania, ale również do interakcji, rozmowy i budowania relacji.

Wczoraj za pośrednictwem Blipa odbył się pierwszy w Polsce oficjalny wywiad z politykiem za pośrednictwem platformy mikroblogowej.

"Bliperview" z Januszem Lewandowskim, czyli rozmowę w modelu pytanie-odpowiedż w 160 znakach zainicjował i przeprowadził Jacek Gadzinowski, autor blogahttp://www.gadzinowski.pl .

Zadbano o "linearny", standardowy kształt wywiadu, pytania (w sumie ponad 20) zadawał tylko Jacek Gadzinowski, a odpowiedzi udzielał kandydat do Parlamentu Europejskiego. Internauci obserwujący wywiad poproszeni zostali o zadawanie swoich pytań później, kierując je bezpośrednio do Janusza Lewandowskiego już po zakończeniu oficjalnej części rozmowy.

Jestem zadowolony z efektów przeprowadzenia pierwszego w Polsce wywiadu z politykiem za pośrednictwem platformy mikroblogowej. 160 znaków, którymi dysponują użytkownicy Blipa stanowiło spore wyzwanie, zarówno dla mojego rozmówcy (polityka uwielbia wszak wodolejstwo) zmuszonego do konkretów, jak i dla mnie narzucając wymóg zadawania wyrazistych i dobrze sformułowanych pytań - powiedział w rozmowie z Internet Standard Jacek Gadzinowski. Jestem przekonany, że to dopiero początek fali mini-wywiadów przeprowadzanych za pośrednictwem mikroblogów, nie tylko w obszarze polityki i trwającej kampanii wyborczej, ale generalnie w świecie rozrywki, kultury oraz biznesu. Sam planuję w najbliższym czasie zainicjowanie tego typu rozmów ze znanymi użytkownikami Blipa lub Flakera.

Blip i wideo w e-kampanii wyborczej

Szczególnie pozytywnie odebrałem zarówno otwartość mojego rozmówcy, który przecież dopiero od niedawna posługuje się Blipem i umiejętnie go wykorzystał do udzielania rzeczowych i konkretnych odpowiedzi, jak i sam oddźwięk "bliperview" w internecie. Po samym wywiadzie pojawiło się wiele pytań, które zainteresowani kierowali już bezpośrednio do Janusza Lewandowskiego, narodził się też pomysł przeprowadzenia blip-debaty pomiędzy przedstawicielami kilku stron politycznych, która być może odbędzie się już w przyszłym tygodniu - mówi inicjator pierwszego oficjalnego mikrowywiadu z politykiem w polskiej sieci.