Biznes odpowiada na pytania

Według Tomasza Wintera, prelegenta na konferencji Internet 2K14 i specjalisty od content marketingu, kluczowe dla sukcesu jest dostarczenie klientom rzetelnych, przydatnych i wartościowych treści.

Biznes odpowiada na pytania
- W uproszczeniu content marketing to sztuka komunikacji z klientami bez namawiania ich do kupna. - wskazuje Tomasz Winter.

Carl Friesen, prezes Global Reach Communications uważa, że istnieje pięć typów treści, którymi firma może zainteresować odbiorcę. Nazywa je trendem, meteorytem, poradnikiem, podręcznikiem oraz case study.

Trend

Trendy wskazują, ze firma rozumie potrzeby, które ma klient i chce mu pomóc. - Takie działanie pozwala na budowanie zaufania i relacji z naszymi potencjalnymi klientami. - podkreślał Tomasz Winter w wywiadzie dla hrweb.pl. Przykładem takiego działania są blogi biur rachunkowych, gdzie opisywane są różne sytuacje, w których mogą się znaleźć firmy.

Meteoryt

Meteorytem Friesen nazywa nagłą, rewolucyjną zmianę. Przykładem takiej zmiany był choćby iPhone. Nowy produkt Apple rozpoczął erę smartfonów.

Dobra treść typu „meteoryt“ wymaga uważnego obserwowania rynku. Jej zaletą jest szybkie rozchodzenie się w internecie. Ludzi interesują nowinki i chętnie je udostępniają w mediach społecznościowych. - Social media stanowią cenne narzędzia promocji tworzonej treści - uważa Winter.

Poradnik

Dobry poradnik to esencja content marketingu. Dostarcza ludziom wiedzy, której poszukują i informuje o produktach firmy. - Content marketing sprawdza się zarówno w budowaniu wizerunku, jak i sprzedaży. Zależnie od celu, jaki ma spełnić, należy dobrać odpowiednie narzędzia - mówi Winter.

Na blogu serwisu rowerowego mogą pojawiać się regularnie porady dotyczące konserwacji sprzętu i prostych napraw. Tego typu treść się także świetnie sprawdza w Google. - Content marketing jest w 100% zgodny z zasadami Google. Dostarcza wartościową treść, której poszukują odbiorcy. - wskazuje Winter

Podręcznik

Ten typ treści szczególnie przydaje się do podkreślania zalet produktu. Dla firmy kluczowe jest, aby klienci potrafili odróżnić jej produkty od oferty konkurencji - Według badań Marketo, 95% odwiedzających naszą stronę internetową dokonuje tego w celach poznania naszej marki, natomiast 70% skorzysta z oferty naszej lub naszej konkurencji. - mówi Winter - Z im większą liczbą osób spośród tej grupy użytkowników zbudujemy relacje, w etapie, w którym klienci weryfikują możliwości na rynku, tym więcej z nich wybierze właśnie naszą ofertę

Case Study

Case study, czyli opisanie konkretnego przypadku, jest obecnie jedną z najpopularniejszych form treści. Dobre case study prezentuje w jaki sposób firma rozwiązała konkretny problem. To dowód na jej kompetencje i umiejętności pracowników.

Firma, która zajmuje się reklamą internetową może opisać historię jednego ze swoich klientów, na przykład sklepu. Podaje informację o przychodach i wydatkach na reklamę przed i po zatrudnieniu specjalistów i pokazuje, dlaczego było to opłacalne.

2015 rokiem content marketingu?

O budowaniu strategii, wizerunku i lojalności klientów opowiedzą dr Katarzyna Kandefer - Winter i Tomasz Winter podczas konferencji Internet 2K14. Konferencja pozwoli zapoznać się z najnowszymi trendami w branży interaktywnej oraz wysłuchać prelekcji ekspertów na takie tematy jak potencjał krótkich filmów wideo w internecie oraz wpływ zmieniającego się prawa na kampanie reklamowe. Zapraszamy!