Bing podbiera Google mniejszych przedsiębiorców

Mali i średni przedsiębiorcy w USA kupują coraz więcej słów kluczowych i znacząco zwiększają budżety na reklamę w wyszukiwarce. Coraz bardziej dywersyfikują także swoje kampanie, nie skupiając się wyłącznie na Google.

Google straciło 5 proc. udziału w rynku lokalnym w trzecim kwartale br. (w porównaniu do analogicznego okresu w roku uprzednim) - wynika z sondażu WebVisible, przeprowadzonego wśród 25 tys. firm zatrudniających mniej niż 200 pracowników.

Według przedstawicieli WebVisible najbardziej interesującym odkryciem było to, że potężna kampania marketingowa Microsoftu wspierająca wyszukiwarkę Bing, dała rezultat w postaci zwiększenia udziałów w rynku MŚP. Bing miał zwiększyć zasięg na rynku lokalnym kosztem Google.

Raport pokazuje także, że firmy lokalne 60,4 proc. swoich wydatków na reklamę w wyszukiwarce przeznaczają na Google. Drugie w tej kolejności jest Yahoo! (26,2 proc.), dalej Bing.com (10,5 proc.) i Ask.com (2,4 proc)

Średnio mała firma przeznaczyła w trzecim kwartale 2009 r. na reklamę w wyszukiwarce 1,6 tys. dol. Jest to o 91 proc. lepszy wynik niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Średnio firma tej wielkości wykupiła w trzecim kwartale 55 słów kluczowych - wzrost o 30 proc.

Czytaj też:

Bing do wydawców: opuśćcie Google

Bing z wynikami z Wolfram Alpha