Billboard BMW w Colin McRae: DiRT

Znana marka motoryzacyjna BMW wykorzystuje nowy kanał promocji - gry samochodowe. Za realizacje kampanii reklamowej m.in. w grze "Trackmania" odpowiedzialne są agencje Hypermedia, AdAction i Engine. - $"Reklama w grach daje marketerom możliwość wykorzystania jeszcze mało eksplorowanej przestrzeni reklamowej, która daje możliwość dotarcia do tych użytkowników "uodpornionych" na komunikaty reklamowe"$ - podkreśla Robert Stępniewski, media menager w agencji Hypermedia.

Trwające działania reklamowe, oparte na grach komputerowych promują BMW serii 3. W celu przeprowadzenie kampanii, BMW jako pierwsza marka motoryzacyjna w Polsce podjęła współpracę z siecią reklamową IGA Worldwide. IGA jest siecią dzięki której reklamodawcy są wstanie zamieścić swoja reklamę w grach komputerowych, przeglądarkowych czy konsolowych.

Kampania została zrealizowana przez firmę AdAction multichannel e-ntertainment na zlecenie agencji interaktywnej Hypermedia. Za planowanie i przygotowanie strategii komunikacji w mediach odpowiedzialny jest dom mediowy Vizeum, za część internetową - agencja Hypermedia. Materiał kreacyjny przygotowany został przez agencję interaktywną Engine.

W przekazie reklamowym, wykorzystano tzw. gry dynamiczne, do których należą m.in.: "Trackmania", "Test Drive Unlimited", "Colin McRae: DiRT", "RACE the WTCC Game".

- "Reklama w grach jest miejscem, gdzie kontakt z kreacją promocyjną jest dla nich [użytkowników przyp. red.] akceptowalny, ponieważ wyświetlany jest w ich ulubionym środowisku i w sposób, który nie przeszkadza im w prowadzonych rozgrywkach sieciowych, a jednocześnie jest przez nich dostrzegany i pozytywnie odbierany" - mówi Robert Stępniewski, media menager w agencji Hypermedia. "BMW jest przykładem marki, która otwarta jest na nowe niestandardowe propozycje budowania wizerunku swoich produktów i pozycjonowania marki" - dodaje Robert Stępniewski.

Billboard BMW w Colin McRae: DiRT

Race WTCC

Reklama dynamiczna w grach - in-game advertising, jest obok advergamingu oraz product placement podstawową formą reklamy z wykorzystaniem rozrywki elektronicznej - czyli gier. Jako nowa forma reklamowa jest porównywane do hybrydy reklamy outdoor i internetowej, czerpiąc z form ulicznych swoje kształty i miejsce publikacji, ściany, billboardy wirtualnych ulic, a z reklamy internetowej sposób zliczania, publikacji

oraz targetowania (geolokalizacja, dni, godziny publikacji).

- "Działania reklamowe podjęte przez BMW obrazują stopniowe przekonywanie

się producentów i usługodawców do nowej, a dynamicznie rozwijającej się, formy reklamowej jaką jest in-game advertising. Obiecujące staje się szczególnie to, że działania prowadzone są dla tak mocnej marki motoryzacyjnej jaką jest BMW, mamy nadzieję, że jako prekursor BMW wskaże drogę innym producentom, także z sektorów FMCG, odzieży czy także telekomunikacji" - mówi Adam Semik, dyrektor sprzedaży AdAction.

Działania reklamowe zakończą się 12 października.

Dlaczego agencja Hypermedia współpracowała przy projekcie z agencją AdAction?

Odpowiada Robert Stępniewski, media menager w agencji Hypermedia - "Agencja Hypermediamedia przy tym projekcie była odpowiedzialna za przygotowanie strategii mediowej online. Po stronie agencji HM było przygotowanie planów mediowych wraz z rekomendacja wyboru placementow i kreacji oraz zakup powierzchni reklamowej. AdAction jest partnerem biznesowym Hypermedia i specjalista od reklamy w grach. Wspólnie z Adaction Hypermediamedia przygotowała ofertę dla BMW na wykorzystanie nowych możliwości jakie daje advergaming jeśli chodzi o planowanie działań mediowych. Adaction odpowiedzialny był za implementacje reklam w wyselekcjonowanych grach oraz optymalizacje działań promocyjnych."