Billboard - przystań reklamowa

Przedsięwzięcia te mają odzwierciedlenie na stronach portali, na których możemy uzyskać informacje na ich temat. Należący do TP Internet portal.pl pod koniec września obchodził pierwsze urodziny razem z Budką Suflera, organizując koncert zespołu. Bilety można było zarezerwować odwiedzając, oczywiście, portal.pl. Informacje o koncercie propagowały gigantyczne billboardy. Co ciekawe, koncert odbył się 22 września, a plakaty wisiały jeszcze na początku października.

Doskonałym pretekstem do efektywnej kampanii była olimpiada w Sydney. Znaczna różnica czasu powodowała, że wiele samozaparcia i doskonałej kondycji wymagało śledzenie na bieżąco sportowych zmagań. Wszystkie portale miały olimpijski serwis informacyjny, ale np. do serwisu Onetu kilka razy w ciągu dnia odsyłał Program III Polskiego Radia. Podobnie w RMF, który kierował do Interii.pl, której dodatkowo jest udziałowcem.

Dość skuteczną i oszczędną formą promocji usług oferowanych przez portale internetowe jest zawieranie partnerskich umów z innymi mediami. Przykładem może być Onet.pl, na którego stronach możemy znaleźć wydania internetowe np. tygodnika Polityka, Machiny, Kultury Paryskiej, Kina, Jazz Forum. Artykuły zamieszczane w elektronicznej wersji wydań papierowych np. Polityki dają możliwość bezpośredniego odniesienia się do treści w nich zawartych przez zamieszczenie swojego komentarza pod artykułem. Podnosi to atrakcyjność zarówno tygodnika, jak i portalu, pokazuje trafność tematu, a także podejścia do niego. "Zasada ręka rękę myje sprawdza się tu doskonale, ponieważ każde z mediów promuje pozostałe, na czym zyskują wszystkie.

Pojawienie się na stronach tych czasopism znacznie przyczynia się do popularyzacji portalu, głównie za sprawą częstego pojawiania się jego nazwy w różnym kontekście, nie tylko podczas szukania potrzebnej informacji, ale również czytając artykuły w internetowej wersji czasopism"- ocenia Michał Pietrzak z AMG.net.

Ale są też przykłady na to, że można działać w Sieci bez wydawania kilku milionów dolarów na promocję. W styczniu firma MediaOne uruchomiła portal Hoga.pl. Według jej zapewnień we wrześniu zanotował on 5,1 mln wyświetleń stron. Do tej pory zarejestrowanych jest 195 tys. kont poczty elektronicznej. To wszystko bez kampanii reklamowej. Reklamy portalu pojawiły się na ulicach dopiero pod koniec października.