Będzie lepiej z e-reklamą

$Kondycja branży internetowej jest coraz lepsza, chociaż e-marketing jeszcze nie wyszedł na prostą. Najgorsze lata jednak już minęły$ – powiedział w wywiadzie dla MediaDailyNews Kevin Ryan, szef firmy DoubleClick.

Zdaniem Kevina Ryana, najgorsze czasy dla przemysłu internetowego przypadły na lata 2001/02. W tym roku branża jest już w lepszej sytuacji. Duży potencjał tkwi w marketingu za pośrednictwem poczty elektronicznej. Szef firmy DoubleClick uważa, że ta forma promocji będzie miała coraz większe znaczenie.

Coraz większą rolę zaczynają odgrywać multimedialne formy reklamy (tzw. rich media ads). Firmy wykupujące tego typu reklamy skarżą się jednak, że opracowanie kampanii jest bardzo czasochłonne. Kevin Ryan porównuje obecne zażalenia do tych, które podały pod adresem e-reklamy w 1995 czy 1996 roku. Wtedy klienci narzekali na brak standardów, kłopoty z serwerami reklamowymi, powolność reklamy internetowej. W krótkim czasie udało się jednak te niedogodności opanować. Zdaniem szefa firmy DoubleClick podobnie będzie z reklamami multimedialnymi.

Multimedialne formy reklamy będą stanowiły bardzo duży odsetek wszystkich form reklam – prognozuje DoubleClick.