Będzie lepiej

Spadają wpływy z internetowych reklam. Spadek jest mniejszy, niż w przypadku tradycyjnych mediów, a prognozy są optymistyczne.

W pierwszej połowie tego roku wpływy z internetowych reklam spadły o 7,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego – wynika z raportu przygotowanego przez Interactive Advertising Bureau i PricewatehouseCoopers, a opublikowanego przez eMarketer. Zdaniem analityków, jest to skutkiem ogólnej sytuacji na rynku reklamy – przychody telewizji z reklamy spadły o 14,7%, a rozgłośni radiowych o 22,4%. Jednak specjaliści są optymistami i prognozują, że przychody z reklamy internetowej w 2001 r. wzrosną o ok. 7% i wyniosą ok. 7,6 mld USD. Nie zraża ich fakt, że w żadnym z ubiegłorocznych kwartałów nie odnotowano tak niskich wyników, jak w pierwszych dwóch kwartałach tego roku. Najgorszy był pierwszy kwartał 2000 r., kiedy to wpływy z e-reklamy wyniosły 1,953 mld USD, a niewiele lepszy kwartał trzeci – 1,986 mld USD.