Będzie się działo!
- Bożena Jaskowska,
- 19.07.2010, godz. 16:30
Organizacja konferencji poświęconych technologiom stosowanym w e-biznesie, branży e-commerce, rozrywce w sieci, serwisom społecznościowym, reklamie i marketingu w wyszukiwarkach oraz mediom i rynkowi mobile, a także przygotowanie kolejnych raportów - to plany Internet Standard na zbliżający się sezon. Oprócz konferencji odbędą się także projekty specjalne, przyznane zostaną nagrody dla wybitnych przedstawicieli branży oraz zrealizowanych będzie kilka przedsięwzięć internetowych, w tym m. in. nowa wersja serwisu. Dla czytelników Internet Standard, uczestników konferencji oraz przedstawicieli rynku zapowiada się niezwykle ciekawy sezon, a dla nas... okres wytężonej pracy :)
Mamy już ponad 5-letnie doświadczenie w organizowaniu branżowych konferencji i eventów, a nasze imprezy na stałe wpisały się w krajobraz wydarzeń poświęconych prowadzeniu biznesu w sieci - mówi Agnieszka Świtkowska, wydawca Internet Standard. Na zbliżający się sezon przygotowaliśmy jeszcze bardziej atrakcyjną i kompleksową ofertę, w której każdy, zarówno uczestnik jak i obserwator e-biznesu znajdzie coś interesującego dla siebie.
Będzie też wyczekiwana przez wielu, nowa wersja serwisu InternetStandard.pl. Cały czas pracujemy nad redesignem portalu, w którym wykorzystując najnowsze technologie odwoływać się będziemy do naszej ponad 10-letniej historii - zapowiada Dariusz Sokołowski, Online Business Development Director w Internet Standard. Mamy nadzieję, że to co zaprezentujemy zyska uznanie naszych obecnych i przyszłych Czytelników, zwłaszcza, że przygotowujemy także inny internetowy projekt związany z e-biznesem, który ściśle związany będzie z marką IS.
Po raz pierwszy konferencja zorganizowana przez Internet Standard odbyła się na początku 2006 r. Była to konferencja Internet 2k6 Powrót boomu, której tematyka dotyczyła internetowego krajobrazu w Polsce i na świecie w pięć lat po bańce. Od tego czasu eventy sygnowane czerwono-żółtym kwadracikiem rozwijały się, wkraczały w nowe dziedziny branży internetowej i zawsze stanowiły cenne źródło eksperckiej wiedzy dla tysięcy już uczestników.
Po tegorocznych wakacjach Internet Standard ruszy z nowymi - odpowiadającymi najnowszym trendom internetowym - projektami i cyklami eventów oraz kontynuować będzie organizację sprawdzonych i cieszących się uznaniem w środowisku konferencji.
Sezon rozpocznie się od organizowanej po raz pierwszy konferencji poświęconej technologiom w biznesie internetowym. TechStandard 2010 odbędzie się w dniach 9-10 września 2010 r. Naszą ambicją jest przedstawienie rozwiązań, dzięki którym można realizować biznesowe cele w szeroko pojętym e-biznesie - mówi Dariusz Sokołowski. - Podczas konferencji będziemy zastanawiać się nad tym na ile sukces firmy zawdzięczają sprawnie działających działom technologii, które potrafią wdrażać nowe rozwiązania i w odpowiedni sposób reagować na zmiany rynkowe? Jakie są koszty zmiany technologii? Które technologie będą się rozwijać, a których rozwój zostanie zaniechany? E-biznes bez technologii nie istnieje jednak jaki jest ich wpływ na codzienne działanie szeroko pojetej branży interntowej?
Konferencja adresowana jest przede wszystkim do decydentów biznesowo-technologicznych, dyrektorów i kierowników wyższego szczebla oraz szefów działów technologii. Polska branża internetowa już dawno wyszła z fazy wczesnorozwojowej, a wielu graczy wykorzystuje rozwiązania technologiczne na najwyższym, światowym poziomie - mówi Agnieszka Świtkowska. Mimo wszystko świadomość o znaczeniu trafnego wyboru technologii nie zawsze jest powszechna, nowym cyklem konferencji TechStandard postaramy się to zmienić.
Wolne terminy na początku jesieni powinni zarezerwować sobie wszyscy związani z branżą e-commerce. W dniach 30 września - 1 października odbędzie się bowiem kolejna edycja największej konferencji Internet Standard - E-commerceStandard 2010 podczas której zaprezentowana zostanie trzecia edycja raportu opracowanego charakteryzującego branżę handlu internetowego w Polsce. Na konferencji pokażemy rozwiązania wspierające e-commerce, zaprezentujemy liderów i nowe przedsięwzięcia na rynku, przyjrzymy się ciekawym niszom oraz efektywnym działaniom social shoppingu i social commerce - zapowiada Dariusz Sokołowski - Uczestnicy będą mogli przyjrzeć się także skutecznym programom lojalnościowym i różnym formom reklamy, a także poznać sprawdzone sposoby na zwiększenie częstotliwości zakupów i wartości koszyka. Zwrócimy również uwagę na dynamicznie rozwijający się dropshipping czy entertainment commerce.
Podczas konferencji redakcja Internet Standard po raz pierwszy wręczy nagrody dla Człowieka Roku Polskiego E-commerce 2010 "Web jak sklep" oraz Firmy Roku Polskiego E-commerce 2010. Konferencje z cyklu E-commerce adresowane są przede wszystkim do kadry zarządzającej polskiego rynku internetowego, właścicieli sklepów internetowych, pracowników działu marketingu, sprzedaży bądź obsługi klienta, a także twórców nowych rozwiązań dla handlu elektronicznego, firm zajmujących się logistyką i dostawą towarów w kraju i zagranicą.
Wyraźna specjalizacja tej konferencji oraz sylwetka uczestnika sprawia, że konferencja jest bardzo atrakcyjna dla partnerów biznesowych - mówi Agnieszka Świtkowska. A ponieważ mamy ograniczoną liczbę pakietów sponsorskich już teraz zapraszam zainteresowane firmy do rozmów z Biurem Reklamy Internet Standard odpowiedzialnym za kontakty partnerskie.
Jesień to również pora na kolejny debiut w eventowej ofercie Internet Standard. W październiku odbędzie się po raz pierwszy konferencja EntertainmentStandard 2010 adresowana do osób odpowiedzialnych za biznes i development produktów rozrywkowych. Skupimy się na trzech podstawowych segmentach: grach, filmie oraz muzyce - zapowiada Dariusz Sokołowski wymieniając najważniejsze zagadnienia planowane na konferecję: Jak zarabiać na grach online? Jak sprzedawać muzykę przez internet? Czy serwisy VoD zastąpią nam typowe wypożyczalnie filmów? W jaki sposób prowadzić development nowych produktów rozrywkowych i na nich zarabiać? Jak radzą sobie z tym polscy wydawcy gier, filmów i muzyki? Gry MMO, gry na Facebooku, gry przeglądarkowe, gry mobile - czy biznes growy ma szansę na rozwój w Polsce? Jak portale, witryny, sklepy, serwisy społecznościowe zarabiają na rozrywce? Jaki jest stan polskiej rozrywki online AD 2010?
Decydenci biznesowo-technologiczni odpowiedzialni za segment rozrywkowy w firmach i organizacjach (szczególnie wydawcy), szefowie i kadra zarządzająca sklepów z rozrywką, a także szefowie serwisów społecznościowych i rozrywkowych, producenci gier i twórcy contentu rozrywkowego powinni być obowiązkowymi uczestnikami konferencji EntertainmentStandard 2010.
W listopadzie odbędzie się trzecia już konferencja z cyklu poświęconego społecznościom. SocialmediaStandard 2010 to nowy brand konferencyjny Internet Standard powstały na bazie przygotowywanej w ubiegłych latach konferencji Community. Na konferencji przedstawimy panoramę polskiego internetu społecznościowego, pokażemy najważniejsze trendy i projekty światowe. W dobie trzeciej fali social media to najszybciej rosnące serwisy internetowe i mobile. Ogromny sukces NK na naszym rynku, niesamowity sukces światowy Facebooka, Twittera, Foursquera i innych serwisów społecznościowych na nowo rozbudził zainteresowanie społecznościami i UCG wśród wydawców, marketerów, inwestorów - mówi Dariusz Sokołowski. Chcemy pokazać najlepsze polskie projekty oraz zaprosić na konferencje wybitnych gości z zagranicy. W konferencji Socialmedia 2k10 udział powinni wziąć przede wszystkim szefowie marketingu i PR z różnych firm i organizacji, osoby odpowiedzialne za segment społecznościowy i dział obsługi klienta w firmach, właściciele i przedstawiciele serwisów społecznościowych oraz kadra zarządzającą różnych projektów internetowych, które potrzebują wsparcia socialmedia.
Pierwszy kwartał przyszłego roku upłynie w Internet Standard pod znakiem reklamy. W marcu 2011 r. odbędzie się prestiżowa, mająca już swą historię konferencja AdStandard 2011 podczas której zaprezentowana zostanie druga edycja raportu poświęconego reklamie internetowej. Nasi eksperci podsumują rok w reklamie internetowej i zaprezentują najlepsze kampanie interaktywne, będą także dyskutować o tym, jak zmienia się branża reklamowa i w którą stronę podąża e-marketing - zapowiada Dariusz Sokołowski. Ponadto liderzy rynku przedstawią najnowsze trendy w reklamie online ze szczególnym uwzględnieniem wideo, mobile i social media, a przedstawiciele agencji interaktywnych, domów mediowych i sieci reklamowych zaprezentują najlepsze case studies.
Program konferencji układany jest przede wszystkim z uwzględnieniem potrzeb kadry zarządzającej i szefów działów marketingu w firmach i organizacjach, a także pracowników agencji interaktywnych - mówi Agnieszka Świtkowska. Z racji tematyki konferencji do nabycia pakietów sponsorskich namawiamy szczególnie producentów rozwiązań stosowanych w reklamie internetowej oraz wspierających emisję i monitoring kampanii reklamowych.
Miesiąc później na konferencji SEMstandard 2011 liderzy rynku dyskutować będą o najnowszych trendach w SEO/SEM oraz przedstawią osiągnięcia polskich firm wykorzystujących wyszukiwarki do działań marketingowych.
Udział SEM w torcie reklamowym cały czas konsekwentnie rośnie. Na konferencji pokażemy jak nowoczesne firmy i koncerny wykorzystują potencjał marketingowy wyszukiwarek oraz zaprezentujemy nowe trendy i wizje rozwoju tego segmentu rynku - zapowiada Dariusz Sokołowski. Skupimy się więc głównie na szukaniu odpowiedzi na pytania: Jaki wpływ na rozwój marketingu w wyszukiwarkach będą miały zmiany w technologii wyszukiwania? Co zmieni w podejściu do działań SEO technika podawania użytkownikowi różnorodnych wyników określana terminem Universal Search? Czy działania SEM wykorzystujące technologie mobilne mają szansę zadomowić się na naszym rynku? Jak połączyć działania w Social Media z SEO/SEM w SMO? Podczas konferencji odbędzie się premiera raportu SEMStandard 2011 podsumowującego polskie działania marketingowe w wyszukiwarkach na tle rynków Europy i Świata.
Jak postępująca konwergencja wpływa na działanie tradycyjnych i nowych mediów? Czego tak naprawdę oczekują odbiorcy współczesnych mediów i jak zmieniają się ich sposoby korzystania z treści? Na te, a także szereg innych pytań związanych z funkcjonowaniem mediów trzeciej fali odpowiemy w kwietniu 2011 r. na kolejnej konferencji z cyklu MediaStandard 2011.
Wizja rozwoju wielkich koncernów mediowych w dobie social media, walka o mikrosekundy wśród wydawców treści, przyszłość dziennikarstwa obywatelskiego i user generated content, źródła monetyzacji mediów - to przykłady zagadnień, którym przyjrzymy się na konferencji MediaStandard 2011 - mówi Agnieszka Świtkowska. Mamy nadzieję, że tematyka imprezy zainteresuje właścicieli i pracowników różnych mediów: telewizyjnych, radiowych, prasowych i internetowych. Wydawców szczególnie zachęcamy do współpracy i objęcia patronatem medialnym tej imprezy.
Wiosną przyszłego roku, a dokładniej w maju, odbędzie się również kolejny konferencyjny debiut Internet Standard. Konferencją poświęconą rynkowi technologii i usług mobilnych rozpocznie się kolejny cykl sygnowany marką IS - MobileStandard 2011. Urządzenia mobilne zmieniają świat i rewolucjonizują sposoby komunikacji oraz konsumpcji informacji. Na konferencji pokażemy więc najnowsze rozwiązania związane technologiami mobile w zakresie prezentacji contentu, aplikacji, emisji reklam dla smartphonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych - zapowiada Dariusz Sokołowski. Nasi eksperci podpowiedzą jak zrobić dobry mobile content i na nim zarobić, a także jak wykorzystać potencjał mobile w różnych segmentach e-biznesu, w tym w handlu internetowym. Podzielą się wizją rozwoju rynku mobile w najbliższych latach oraz nakreślą najważniejsze branżowe trendy.
Konferencja adresowana jest przede wszystkim do decydentów biznesowo-technologicznych odpowiedzialnych za segment mobile, wydawców, szefów i kadry zarządzającej sklepów internetowych oraz przedstawicieli banków oraz firm i organizacji wdrażających usługi mobile. W związku z premierą cyklu MobileStandard 2011 dla partnerów biznesowych konferencji przygotowaliśmy atrakcyjne pakiety partnerskie - dodaje Agnieszka Świtkowska.
Zwieńczeniem konferencyjnego sezonu Internet Standard 2010/2011 będzie najważniejsze wydarzenie branżowe, podsumowujące rok i dotychczasowe wydarzenia rynku e-biznesu. Prestiżowa konferencja Internet 2k11 podczas której zaprezentowana będzie druga edycja raportu z finansowym rankingiem spółek internetowych odbędzie się w czerwcu 2011 r. Wśród prelegentów konferencji z cyklu Internet 2k znajdują się przede wszystkim prezesi i dyrektorzy największych portali, prezesi firm związanych z rynkiem internetowym, wydawcy, a także przedstawiciele agencji reklamowych, domów mediowych i firm badawczych.
Obok prezentacji najciekawszych projektów zrealizowanych w minionym roku oraz premier nowych przedsięwzięć jak zwykle planujemy panel dyskusyjny poświęcony istotnym dla branży problemom oraz rozwoju rynku w najbliższych latach - mówi Agnieszka Świtkowska. Jak co roku podczas konferencji redakcja Internet Standard wręczy też nagrody dla Człowieka Roku i Firmy Roku Polskiego Internetu.
Oprócz konferencji sygnowanych marką Internet Standard planowane są także nowe projekty specjalne. Jednym z najważniejszych jest doroczne przyznawanie nagród Standard Awards za wybitne osiągnięcia w zakresie biznesu internetowego, technologii i rozrywki w sieci.
Planujemy także wyjść z naszą eventową ofertą poza Warszawę organizując cykl lokalnych konferencji o e-commerce Commerce on the Road - dodaje Dariusz Sokołowski. Mamy nadzieję, że uczestnictwo w takich kameralnych spotkaniach z ekspertami od handlu internetowego stanie się dla wielu impulsem do rozpoczęcia własnej przygody w e-biznesie.
Internet Standard wspólnie z partnerami kontynuować będzie również działalność szkoleniową organizując warsztaty poświęcone wybranym segmentom biznesu w sieci StudyStandard.
Zbliżający się sezon będzie dla nas bardzo pracowity, ale zaowocuje naprawdę ciekawymi i profesjonalnymi eventami, których do tej pory brakowało na rynku polskim - mówi Agnieszka Świtkowska. Nasze doświadczenie w organizowaniu konferencji dowodzi, że mimo iż mamy do czynienia z branżą internetową i środowiskiem wirtualnym, tak osobiste spotkania, możliwość wymiany poglądów i opinii oraz skonfrontowania stanowisk są nadal niezwykle ważnym elementem funkcjonowania w branży i wspólnej wymiany doświadczeń. Rozwijając wyspecjalizowaną ofertę konferencji wychodzimy naprzeciw potrzebom rynku e-biznesu - zarówno przyszłych uczestników konferencji zainteresowanych wiedzą z najwyższej półki, jak i naszych partnerów biznesowych chcących dotrzeć ze swą ofertą do dokładnie targetowanych przedstawicieli rynku.
O szczegółach zbliżających się konferencji będziemy na bieżąco informować na łamach Internet Standard oraz na naszym profilu na Facebooku czy Twitterze, gdzie będzie można wygrać również bezpłatne wejściówki.
Za organizację i program konferencji odpowiedzialni są Agnieszka Świtkowska, wydawca Internet Standard oraz Dariusz Sokołowski, Online Bussines Development Director.
Gorąco zachęcamy wszystkich do współpracy i mamy nadzieję, że będziemy się częściej niż dotychczas spotykali w świecie offline na kolejnych eventach Internet Standard. Wszyscy przecież pamiętamy, że Standard jest Jeden! :)