Bebo nawiązuje współpracę z koncernami medialnymi

Brytyjski serwis społecznościowy Bebo podpisał umowę partnerską z 22 firmami medialnymi, które mogą umieszczać swoje filmy. Ma to pomóc Bebo w przyciągnięciu nowych użytkowników.

Bebo nawiązało współpracę z takimi koncernami jak BBC, CBS, MTV, Turner Broadcasting oraz Yahoo! W ten sposób serwis uruchamia platformę Open Media przeznaczoną dla wszystkich zainteresowanych firm medialnych.

Partnerzy medialni Bebo mogą umieszczać swoje filmy na własnych odtwarzaczach wideo, a ponadto materiały te mogą zawierać treści reklamowe. Zyski z nich w całości trafiają do właścicieli filmów. Dla porównania, w przypadku YouTube, zysk z reklam jest dzielony pomiędzy dostawcę klipu a Google.

- Platforma Open Media jest śmiałą i zupełnie nową wizją serwisów społecznościowych i rozrywkowych- mówi Ziv Navoth, odpowiedzialny za marketing i rozwój Bebo.

Jak pisze w oświadczeniu prezes CBS Interactive, Quincy Smith: - W czasach, kiedy internauci mogą docierać do każdego materiału, kiedykolwiek i gdziekolwiek zechcą, CBS chce dotrzeć ze swoimi filmami bezpośrednie do użytkowników Bebo.

Pod koniec lipca br. wystartowała polska wersja Bebo. Na razie materiały filmowe koncernów dostępne są tylko na anglojęzycznej wersji serwisu.

http://bebo.com/OpenMedia.jsp

Źródło: Adweek.com