Bankier.pl: Nie konkurujemy na ilość

Otwierają Państwo punkty doradztwa finansowego?

Tak. Mamy już takie punkty w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. Niedługo otwieramy następne w Krakowie i Katowicach. Testujemy też inne tradycyjne kanały sprzedaży. Wkrótce będziemy mogli przedstawić więcej szczegółów na ten temat.

Będzie więc coś więcej niż tylko punkty doradztwa finansowego na wzór Expandera?

Tak, wkrótce ujawnimy informacje na ten temat.

Kiedy i po ile Bankier wybiera się na giełdę?

Decyzja o wejściu na giełdę zostanie podjęta przez głównych akcjonariuszy czyli notowane na gieldzie fundusze bmp Polska i MCI Management. Z ich zapowiedzi wiadomo, że Bankier na giełdę prawdopodobnie wejdzie, ale nie jest jeszcze pewne kiedy.

Od strony spółki mogę powiedzieć, że Bankier jest w tej dobrej sytuacji, że nie musi iść na giełdę. Możemy się rozwijać z własnych środków, akcjonariusze mogą też sfinansować nasze nowe projekty. Jednak wejście na giełdę z punktu widzenia spółki byłoby na pewno korzystne ze względu na niezależność. Moglibyśmy się też odważniej rozwijać dzięki większemu kapitałowi. Jest to też korzystne ze względów marketingowych - wzrosłaby znajomość marki i firmy. Stąd giełda jest jedną z poważnie rozważanych opcji.

Czy może mi więc Pan powiedzieć, skąd biorą się informacje na Bankier.pl?

Bankier.pl: Nie konkurujemy na ilość

Redakcja Bankier.pl we Wrocławiu

Współpracujemy z tytułami prasowymi takimi jak np. Gazeta Prawna czy Financial Times, z Gazetą Podatkową i Gazetą Ubezpieczeniową. Również z tygodnikami jak BusinessWeek, Businessman Magazine, Manager Magazine. Mamy też współpracowników. Generalnie korzystamy z innych mediów, które dzięki nam zwiększają swój zasięg i oferując kontent naszym użytkownikom promują siebie. Część zawartości naszych serwisów informacyjnych tworzymy sami. Wszystkie treści agregujemy, sortujemy tematycznie i oferujemy materiały w formie poradników, artykułów bądź narzędzi. Bankier ma w tej chwili prawdopodobnie najbogatszy zasób informacji finansowych w polskim Internecie. Przez pięć lat nazbierało się mnóstwo materiałów.

Czy Państwo dysponują danymi jaki udział pośród użytkowników Bankier.pl to stali bywalcy serwisu?

Robiliśmy niedawno ankietę, z której wynika, że ponad 50% naszych użytkowników to lojalni stali bywalcy. 38% zadeklarowało, że wchodzi na Bankier.pl co najmniej kilka razy w tygodniu. Jest oczywiście część osób, która trafia do nas z wyszukiwarki. Widać część z nich u nas zostaje, bo liczba użytkowników rośnie i to znacznie szybciej niż rośnie liczba internautów w Polsce.

Bankier się mocno pozycjonuje za pieniądze, by zdobyć nowych użytkowników.

Korzystamy z pozycjonowania, ale nie przeznaczamy na to ogromnych budżetów. Wyszukiwarki to dla nas dobre narzędzie marketingowe. Dzięki nim docieramy do nowych użytkowników poprzez pozycjonowanie naszych linków w Google, NetSprincie i Onecie. Wyszukiwarki to jednak nie jedyny sposób w jaki Bankier się reklamuje. Współpracujemy z siecią reklamową Ad.net - dysponującą największym zasięgiem w polskim Internecie, większym od portali , gdzie także szeroko reklamujemy nasze usługi. Poprzez reklamę wspieramy głównie sprzedaż produktów finansowych. Poza tym reklamujemy się w prasie, ostatnio np. w BusinessWeek i Gazecie Finansowej, i radiu, np. PiN czy WAWA. Jednak głównie koncentrujemy się na reklamie w Internecie.

Bankier.pl: Nie konkurujemy na ilość

Redakcja Bankier.pl we Wrocławiu

Wywiad autoryzowany