Bankier(.pl) detaliczny
- Łukasz Dec,
- 01.12.2000
Strategia serwisu finansowego Bankier.pl skupia się na prezentowaniu informacji oraz udostępnianiu instrumentów i usług finansowych głównie użytkownikom indywidualnym.
Strategia serwisu finansowego Bankier.pl skupia się na prezentowaniu informacji oraz udostępnianiu instrumentów i usług finansowych głównie użytkownikom indywidualnym.
Serwis prowadzi wrocławska spółka Bankier.pl, należącą do funduszu venture capital MCI Management. Serwis uruchomiono w czerwcu. Powstał na bazie serwisu Domena.pl.
Treść portalu ma charakter zarówno fachowy, jak i popularny. Specjaliści znajdą tutaj finansowy serwis informacyjny. Składają się nań wiadomości agencyjne (Reuters i PAP) oraz materiały z prasy ekonomicznej. Druga część serwisu zawiera różnego rodzaju zestawienia, bazy danych, analizy, wykresy, "kalkulatory". Amatorowi narzędzia te przydadzą się dla lepszej orientacji w takich dziedzinach, jak oprocentowanie lokat i rachunków bankowych, oferta funduszy emerytalnych, karty płatnicze itp.
Serwis jest podzielony tematycznie, chociaż bez wyraźnego wyróżnienia części specjalistycznej i popularnej. Maciej Jarzębowski, prezes spółki Bankier.pl, podkreśla jednak, że to niespecjaliści stanowią grupę docelową. Rozwój serwisu jest planowany pod kątem ich potrzeb i oczekiwań.
Nie zapomina się o specjalistach, ale Jarzębowski mówi, że nie ma ani potrzeby, ani możliwości skutecznej rywalizacji z wyspecjalizowanymi serwisami finansowymi.
Na powszechny użytek rozwijana jest usługa, która ma się stać pierwszoplanową sferą działania: pośrednictwo w sprzedaży instrumentów i usług finansowych. Za pomocą Bankiera.pl można już występować o kartę płatniczą czy kredyt, "przeskoczyć" do serwisu regulacji płatności. W przyszłości będą oferowane wszelkie dostępne w Sieci usługi finansowe. Właśnie ta działalność ma przede wszystkim przynosić dochód (prowizję).