Badanie: mniejsze reklamy są jednak efektywniejsze

Mniejsze formaty reklam internetowych są skuteczniejsze niż ich większe odpowiedniki - brzmi wniosek z badania przeprowadzonego przez firmę Dynamic Logic. Najlepsze efekty w kampaniach brandingowych notują formaty: 234x60 i 180x150, aczkolwiek co podkreślają autorzy badania, liczy się również kształt i umiejscowienie witryny na stronie oraz kreatywność twórców.

Z badania przeprowadzonego przez firmę Dynamic Logic na podstawie 2390 kampanii reklamowych emitowanych w internecie w ciągu minionych trzech miesięcy wynika, że mniejsze formaty reklamowe są bardziej efektywne niż ich większe odpowiedniki. Podkreśla się jednak, że równie ważne jak wielkość reklamy są: jej kształt, umiejscowienie na stronie oraz twórcze i kreatywne podejście do tematu.

Dzięki temu, iż mniejsze formaty reklam mogą być dogodniej umiejscowione na stronie i lepiej wbudowane w treść i zawartość witryny, w mniejszym stopniu podlegają one zjawisku tzw. ślepoty bannerowej (banner blindness) czyli odruchowemu ignorowaniu elementów witryny wyglądających jak reklamy.

Z analizy przeprowadzonej przez Dynamic Logic wynika, że tzw. half banery (234x60) i rectangle (180x150) są skuteczniejsze od większych reklam wbudowanych w stronę jak np. leaderboard (728x90) czy różnego rodzaju formatów skyscrape. Szczególnie lepiej sprawdzają się one w kampaniach brandingowych oraz sprzedażowych.

Badanie: mniejsze reklamy są jednak efektywniejsze

Należy podkreślić jednak, że badanie Dynamic Logic przeprowadzone zostało przed wprowadzeniem i ustandaryzowaniem przez OPA trzech nowych, wielkich formatów reklamy, które to formy - wg zapowiedzi przedstawicieli Dynamic Logic - zostaną w najbliższym czasie poddane odpowiedniej analizie. W ubiegłym tygodniu na wprowadzenie wielkich formatów reklam zdecydowała się także Gazeta.pl.

Źródło: http://www.dynamiclogic.com