BAS inwestuje w JakLeci.pl

Business Angel Seedfund inwestuje w JakLeci.pl, internetowy portal lokalnych społeczności. Jak twierdzą inwestorzy, jest to jedna z najszybciej rosnących społeczności internetowych - w ciągu ostatnich 4 miesięcy zarejestrowało się tam ponad 100 tysięcy użytkowników.

JakLeci.pl to bezpłatna platforma umożliwiająca kontakt z osobami zamieszkującymi tę samą miejscowość czy dzielnicę. Podstawową korzyścią z rejestracji w JakLeci.pl jest dostęp do wiadomości o lokalnych wydarzeniach (imprezach, premierach itp.) i nawiązywanie kontaktów z osobami o podobnych zainteresowaniach.

"Nasza-klasa skupia ludzi wokół historii ich edukacji, szkół, które skończyli. Równie dobrym pomysłem wydało mi się stworzenie platformy do porozumienia osób, które łączy miejsce zamieszkania - miejscowość czy np. dzielnica, osiedle" - mówi Wojciech Wietecha, pomysłodawca JakLeci.pl - "Okazało się, że miałem rację. Są dni, kiedy w portalu JakLeci.pl rejestruje się nawet 1000 osób".

Wg badania Megapanel PBI\Gemius w czerwcu JakLeci.pl odwiedziło 130 tys. użytkowników (real users). Następny miesiąc okazał się dla serwisu rekordowym, bo odwiedziło go aż 251 tys. real users. W ostatnim zbadanym przez Megapanel miesiącu, czyli w sierpniu, na JakLeci.pl weszło już 232 tys. real users - oznacza to, że w ciągu miesiąca z serwisu odpłynęło 19 tys. użytkowników. Daje to serwisowi zasięg na poziomie 1,53 proc.

Wśród oferowanych funkcji są m.in. możliwość tworzenia galerii zdjęć bez ograniczeń objętościowych, tworzenie tematycznych grup, forów, umieszczanie filmów z YouTube, wewnętrzny system pocztowy. Portal wprowadził też tzw. pinezkowanie zdjęć, czyli zaznaczanie na wgranych fotografiach konkretnych osób i wiązanie ich z profilami znajomych (funkcjonalność znana z Nasza-klasa.pl czy Flickr.com). Ciekawym rozwiązaniem JakLeci.pl jest wewnętrzny komunikator ułatwiający dyskusje w trybie "live" pomiędzy użytkownikami.

BAS inwestuje w JakLeci.pl

JakLeci.pl

"Elementem naszej strategii jest stałe zwiększanie funkcjonalności JakLeci.pl. Przynosi to wymierne efekty; użytkownicy spędzają na naszych stronach coraz więcej czasu" - mówi Wojciech Wietecha - "Średni czas pobytu na JakLeci.pl wydłużył się dwukrotnie w ciągu ostatnich 2 miesięcy. Łączna miesięczna liczba odsłon stron portalu sięga już 8 milionów".

Wynikiem inwestycji Business Angel Seedfund jest powstanie spółki JakLeci.pl Sp. z o.o. kierowanej przez Wojciecha Wietechę - pomysłodawcę serwisu. Zainwestowane środki zapewnią rozwój JakLeci.pl przez okres dwóch lat.

"Docelowy model biznesowy zakłada osiąganie przychodów z kilku źródeł" - komentuje Tomasz Woźniak, członek zarządu Business Angel Seedfund odpowiedzialny za inwestycje funduszu w projekty internetowe - "Jesteśmy przekonani, że przy utrzymaniu obecnego tempa rozwoju, JakLeci.pl bardzo szybko zacznie generować zyski"

Twórcą portalu jest Wojciech Wietecha urodzony w Jaśle (Podkarpackie), obecnie zamieszkaly w USA. Pomysłodawca JakLeci.pl ukończył studia informatyczne w Chicago. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów internetowych.

Business Angel Seedfund jest pierwszym w Polsce funduszem zalążkowym stworzonym przez aniołów biznesu. Wśród założycieli Business Angel Seedfund są m.in. Maciej Grabski (współzałożyciel Wirtualnej Polski), Jędrzej Wittchen (Wittchen S.A.), Maciej Duda (PKM DUDA), Jacek Kawalec (współzałożyciel Wirtualnej Polski). W tym roku BAS zainwestował już w inny serwis Chce.to.