B2B frontem do klienta
- 11.05.2001, godz. 17:43
Według raportu ogłoszonego przez Accenture, pomyślna przyszłość platform B2B zależy od ich strategii marketingowej, czyli zrozumienia potrzeb klienta i dostosowania do nich działalności.
52% dużych firm jest „bardzo zadowolona” z internetowych dostawców, ale tylko 34% małych i średnich firm jest tego samego zdanie. Ponad połowa firm źle wspomina zakupy online.
Ponad 50% firm w ogóle nie dokonuje zakupów przez Internet. Spośród tych, które dokonują elektronicznych zakupów aż 45% dokonuje za pośrednictwem Sieci zaledwie 5% wszystkich swoich zakupów.
Raport Accenture podaje, że 28% kupujących to „tradycjonaliści”, których najbardziej interesuje marka, poziom usług i cena. Dla 23% („poszukiwaczy usług internetowych”) najważniejsza jest jakość obsługi. 21% największą uwagę zwraca na cenę, 17% na markę, a 11% badanych firm kupuje w Internecie w ramach eksperymentu.
<i>Źródło: eMarketer</i>