B2B za 1,4 bln USD

eMarketer prognozuje, że światowe przychody z elektronicznego handlu B2B przekroczą do końca bieżącego roku 1,4 biliona USD.

Przychody na rynku amerykańskim stanowić będą połowę tej kwoty, eMarketer szacuje e-handel B2B w USA w roku bieżącym na 721 bln USD. W 2004 roku udział ten nieco się zmniejszy, za to wartość samego rynku amerykańskiego przekroczy 1 bln USD. Światowy rynek B2B wart będzie wówczas 2,37 bln USD. Przypomnijmy, że według szacunków w roku ub. przychody na całym świecie wyniosły 823 mld USD.

Z raportu wynika ponadto m.in., że Niemcy, Szwecja, USA i Finlandia mają najbardziej zaawansowanych użytkowników technologii e-biznesowych. Ok. 70% wszystkich firm eksperymentowało z zamawianiem on-line, ale tylko mniej niż 10% całkowitej sumy ich wydatków przechodziło właśnie przez ten kanał. 67% platform B2B zbadanych i opisanych w raporcie deklarowało, że w 2002 roku wykonały plan przychodów, niekiedy nawet z nadwyżką. Najpoważniejszym problemem było pozyskanie nowych uczestników rynków eklektronicznych.