Audyt AvantGo

Internetowy oddział Audit Bureau of Circulations przeprowadził pierwszy audyt raportów na temat ruchu użytkowników serwisów dla palmtopów, którym objęty został AvantGo. ABCi rozpoczyna promowanie standardów pomiaru i raportowania ruchu dla wydawców i reklamodawców serwisów na komputery naręczne.

ABCi ukończyło właśnie pierwszy audyt aktywności w ramach projektu Mobile Device Activity Audit. Jego przedmiotem był dostawca zawartości przeznaczonej na palmtopy - AvantGo. Na podobnej zasadzie jak działająca na rynku wydawnictw papierowych non-profitowa ABC, ABCi zamierza tym samym pomóc w ustaleniu standardów i parametrów jakimi będą mogli w odniesieniu do serwisów palmtopowych kierować się reklamodawcy.

W trakcie audytu AvantGo przedstawiciele ABCi potwierdzili deklarowane przez AvantGo liczby odsłon i wskaźników click-trough. Działania na rzecz uporządkowania rynku reklamy na komputery naręczne podejmuje ponadto np. Mobile Marketing Association, które opracowuje zagadnienia związane z zapewnieniem prywatności oraz formatami reklam. Standardami raportowania i pomiaru ruchu na serwisach przeznaczonych dla urządzeń przenośnych zajęło się jednak jako pierwsze właśnie ABCi.