Ataxo: polski rynek jest dla nas kluczowy

Na co zostaną przeznaczone finanse uzyskane od Garvest?

Zastrzyk finansowy przeznaczony będzie częściowo na działania marketingowe na dotychczasowych rynkach, a szczególne w Polsce, która obecnie jest dla nas kluczowym krajem. Pewną sumę przeznaczymy też na dalszy rozwój naszych dotychczasowych projektów, w których wykorzystamy zarówno kontakty, jak i doświadczenie Garvestu. Część przeznaczona zostanie na przygotowanie i wprowadzenie nowych produktów, jak i na rozwój firmy w kolejnych krajach.

Czy oprócz dofinansowania od Garvest Ataxo otrzyma coś jeszcze?

Tak. Wybraliśmy Garvest dlatego, że z wszystkich inwestorów zainteresowanych wykupieniem udziałów w Ataxo zaoferował najlepsze nie-finansowe warunki. Chodzi głównie o doświadczenie i kontakty międzynarodowe.

Jak środki uzyskane od inwestora zostaną rozłożone na wszystkie krajowe oddziały Ataxo?

Z obecnych rynków największa część inwestycji skierowana zostanie na Polskę. W październiku ruszyliśmy z największą na Śląsku akcja wizerunkowo-promocyjną "Czas na Twój pierwszy raz". Na potrzeby kampanii wykorzystano outdoor, prasę, internet oraz działania ambientowe. Przymierzamy się do następnych akcji. Duża część przeznaczona zostanie na rozwój zagraniczny i produktowy.

Czy inwestor będzie ingerował w dotychczasowa politykę rozwoju Ataxo, czy spółka pozostanie w tym względzie niezależna?

Kierowanie spółką, w pełni pozostaje w rekach założycieli. Oczywiście jest regulamin, który określa, jak i gdzie można inwestować pieniądze.

Ile udziałów ma obecnie Garvest i czy jest to suma ostateczna?

Nie jest to informacja publiczna. W chwili obecnej jest to suma ostateczna. Udziały w Ataxo mają założyciele, Garvest oraz kilku pracowników.

Czy fakt, że Garvest wyłożył 30 mln to sygnał, że marketing w wyszukiwarkach to pewny zysk?

Fakt, że Garvest wyłożył 30 mln to sygnał, że ze wszystkich firm SEMowych na rynku wybrał właśnie Ataxo. Nie jesteśmy tylko agencją SEMową, lecz mamy dużo większy zakres usług w porównaniu do wszystkich SEM -agencji na rynku. Z SEM można wiele wyciągnąć, ale my chcemy odpowiednią kombinacją produktów i usług, dostosowaną do klientów oferować większy zakres niż zwykły marketing w wyszukiwarkach.

Czy Ataxo planuje wejście na giełdę?

Wejście na giełdę, to może będzie kwestia przyszłości. Obecnie szykujemy się na kolejny etap rozwoju.

Czy w dobie kryzysu finansowego strategia zorientowana na rozwój i inwestycje nie jest obarczona zbyt dużym ryzykiem?

To pytanie do analityków finansowych. Moim zadaniem kryzys finansowy jest kryzysem finansowym, a nie internetowym. Niezależnie jednak od tego, jakim echem odbije się kryzys na gospodarce chciałbym zacytować Henry Forda, który swego czasu powiedział, że mając w kieszeni ostatnie 5 dolarów - 3 z nich dałby na reklamę. Klientom proponujemy reklamę bardzo precyzyjnie dobraną pod profil danej firmy, a taka reklama powinna pomóc firmie nawet podczas kryzysu.

Dziękuję za rozmowę