Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour
- Marcin Karaś,
- 25.09.2007
Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour to jeden z najbardziej prestiżowych turniejów ligi zawodowo--amatorskiej w Polsce, rozgrywany po raz czwarty. Jego organizatorem jest firma Golf24. Z roku na rok turniej cieszy się coraz większą popularnością sponsorów i jest najbardziej widoczną imprezą polskiego golfa.
Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour to jeden z najbardziej prestiżowych turniejów ligi zawodowo--amatorskiej w Polsce, rozgrywany po raz czwarty. Jego organizatorem jest firma Golf24. Z roku na rok turniej cieszy się coraz większą popularnością sponsorów i jest najbardziej widoczną imprezą polskiego golfa.
W tegorocznej edycji zupełną nowością było otwarcie drugiego dnia turniejów dla kibiców - po raz pierwszy grę zawodowców mogły obserwować osoby spoza wąskiego grona sponsorów i dziennikarzy. Przepustką na zawody były limitowane vouchery, które kibice mogli zarezerwować i ściągnąć ze strony internetowejhttp://www.proamtour.pl . Kibice mogli obserwować ostatnie zmagania zawodników na 18 dołku, oglądać online wyniki zawodników i przekaz telewizyjny z pola golfowego.
Deutsche Bank Players' Championship of Europe
Już po raz trzynasty Deutsche Bank będzie miał zaszczyt gościć elitę światowego golfa podczas Deutsche Bank Players' Championship of Europe, organizowanych tradycyjnie w należącym do niego ośrodku golfowym koło Hamburga.
www.deutschebank-players-championship.de
Deutsche Bank Championship
Rozgrywki Deutsche Bank Championship, organizowane w Bostonie, w Stanach Zjednoczonych, są obecnie częścią legendarnego US PGA Tour. Dzięki temu przedsięwzięciu w ciągu tylko 3 lat pozyskano blisko 4,5 mln dolarów na potrzeby Fundacji Tigera Woodsa oraz wielu lokalnych organizacji charytatywnych.
www.deutschebankchampionship.com
Deutsche Bank Ladies' Swiss Open
Od ubiegłego roku nowym przedsięwzięciem w golfowym portfolio banku jest Deutsche Bank Ladies' Swiss Open, będący częścią cyklu Ladies European Tour.
www.deutschebank-ladies-swiss-open.ch
Deutsche Bank Invitational
Pod hasłem Deutsche Bank Invitational co roku organizowane są specjalne rozgrywki międzynarodowe dla klientów oraz przyjaciół Deutsche Bank, grających amatorsko w golfa.
Czwarta edycja turniejów Pro-Am Tour, na którą składa się łącznie 6 turniejów na największych polach golfowych w Polsce, tradycyjnie odbędzie się w Warszawie podczas Pro-Am Championship w dniach 20 - 22 września w First Warsaw Golf & Country Club. To najbardziej medialna część cyklu, przyciągająca zarówno celebrities, jak i rzesze widzów.
W 2007 r. sponsorami tytularnymi zostały firmy Armada (wynajem samochodów) oraz Deutsche Bank. Generalnymi sponsorami są firmy Strőer i Superfund. Patronat medialny objęły: TVP Sport, CXO Media, Wprost, Onet.pl, Golf&Life, Money.pl, Radio Zet i Golf24 Magazine.
Sabina Salamon, rzecznik Deutsche Bank PBC SA
Dlaczego zdecydowali się Państwo na sponsoring golfa?
- Sponsoring polskich turniejów golfowych, przede wszystkim Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour, jest rzeczywiście kontynuacją korporacyjnej strategii Deutsche Bank, który od wielu lat angażuje się w renomowane wydarzenia golfowe w Europie i na świecie. Najbardziej znane to Deutsche Bank Players' Championship, organizowane w należącym do Banku ośrodku golfowym koło Hamburga, czy rozgrywany w Bostonie turniej Deutsche Bank Championship, będący częścią legendarnego US PGA Tour. Kilkukrotnym zwycięzcą obu turniejów był najsłynniejszy chyba światowy golfista Tiger Woods. Warto dodać, że dzięki środkom pozyskanym w trakcie Deutsche Bank Championship Bank wspiera finansowo założoną przez Tigera Woodsa fundację, tworzącą m.in. programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży. W kontekście międzynarodowym jesteśmy też sponsorem Ladies' Swiss Open, prestiżowego europejskiego turnieju dla kobiet, będącego częścią cyklu Ladies European Tour. Z myślą o golfistkach w Polsce sponsorowaliśmy w tym roku Turniej Dr Irena Eris Ladies Cup. Bank realizuje także ciekawy projekt Deutsche Bank Invitational, w ramach którego co roku organizowane są dla grających amatorsko w golfa klientów oraz przyjaciół Deutsche Bank międzynarodowe rozgrywki z finałem w Berlinie. Wiele projektów, ale jeden konkretny cel - pozycjonowanie Deutsche Bank globalnie jako sponsora najciekawszych wydarzeń golfowych.
Czy efekty ze sponsoringu są do zmierzenia?
- Efekty większości działań wizerunkowych nie z są z reguły mierzalne na poziomie porównywalnym z działaniami promocyjnymi choćby na rzecz konkretnych produktów. Ale nie taka jest przecież ich rola. Kształtowanie wizerunku danej instytucji czy firmy odbywa się na wielu poziomach i jest działaniem, którego efekty można ocenić dopiero po pewnym okresie. Dlatego też sponsoring sztuki, kultury czy właśnie konkretnej dziedziny sportu powinien być działaniem długofalowym i realizowanym konsekwentnie. Stąd istotnymi elementami sponsoringu sportowego Deutsche Bank są właśnie wieloletnie zaangażowanie w prestiżowe turnieje golfowe, realizacja nietypowych inicjatyw, takich jak własny ośrodek golfowy Gut Kaden pod Hamburgiem czy wspomniany wcześniej międzynarodowy program Deutsche Bank Invitational.