Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour

Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour to jeden z najbardziej prestiżowych turniejów ligi zawodowo--amatorskiej w Polsce, rozgrywany po raz czwarty. Jego organizatorem jest firma Golf24. Z roku na rok turniej cieszy się coraz większą popularnością sponsorów i jest najbardziej widoczną imprezą polskiego golfa.

Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour to jeden z najbardziej prestiżowych turniejów ligi zawodowo--amatorskiej w Polsce, rozgrywany po raz czwarty. Jego organizatorem jest firma Golf24. Z roku na rok turniej cieszy się coraz większą popularnością sponsorów i jest najbardziej widoczną imprezą polskiego golfa.

Turnieje Pro-Am Tour jako jedyne w Polsce są uznawane przez światową organizację PGA (Professional Golfer`s Association), zrzeszającą graczy zawodowych i trenerów. Nic dziwnego, w odróżnieniu od niemal 400 turniejów golfowych rozgrywanych rocznie w Polsce, to wydarzenia sportowe dla zawodowych graczy i najlepszych amatorów. Wysoki poziom gry zapewniają wymagania regulaminowe stawiane zawodnikom - tegoroczny handicap wynosi maksymalnie 18,4. Nie zmienia to faktu, że liczba chętnych z każdym rokiem rośnie, a do każdego turnieju w 2007 r. zgłasza się ok. 130 zawodników. Wszystkie wyniki w trakcie turniejów można na bieżąco monitorować dzięki profesjonalnemu systemowi scoringowemu, który zapewniają organizatorzy.

Zobacz również:

W tegorocznej edycji zupełną nowością było otwarcie drugiego dnia turniejów dla kibiców - po raz pierwszy grę zawodowców mogły obserwować osoby spoza wąskiego grona sponsorów i dziennikarzy. Przepustką na zawody były limitowane vouchery, które kibice mogli zarezerwować i ściągnąć ze strony internetowej http://www.proamtour.pl . Kibice mogli obserwować ostatnie zmagania zawodników na 18 dołku, oglądać online wyniki zawodników i przekaz telewizyjny z pola golfowego.

Turnieje Deutsche Bank na świecie:

Deutsche Bank Players' Championship of Europe

Już po raz trzynasty Deutsche Bank będzie miał zaszczyt gościć elitę światowego golfa podczas Deutsche Bank Players' Championship of Europe, organizowanych tradycyjnie w należącym do niego ośrodku golfowym koło Hamburga.

www.deutschebank-players-championship.de

Deutsche Bank Championship

Rozgrywki Deutsche Bank Championship, organizowane w Bostonie, w Stanach Zjednoczonych, są obecnie częścią legendarnego US PGA Tour. Dzięki temu przedsięwzięciu w ciągu tylko 3 lat pozyskano blisko 4,5 mln dolarów na potrzeby Fundacji Tigera Woodsa oraz wielu lokalnych organizacji charytatywnych.

www.deutschebankchampionship.com

Deutsche Bank Ladies' Swiss Open

Od ubiegłego roku nowym przedsięwzięciem w golfowym portfolio banku jest Deutsche Bank Ladies' Swiss Open, będący częścią cyklu Ladies European Tour.

www.deutschebank-ladies-swiss-open.ch

Deutsche Bank Invitational

Pod hasłem Deutsche Bank Invitational co roku organizowane są specjalne rozgrywki międzynarodowe dla klientów oraz przyjaciół Deutsche Bank, grających amatorsko w golfa.

Czwarta edycja turniejów Pro-Am Tour, na którą składa się łącznie 6 turniejów na największych polach golfowych w Polsce, tradycyjnie odbędzie się w Warszawie podczas Pro-Am Championship w dniach 20 - 22 września w First Warsaw Golf & Country Club. To najbardziej medialna część cyklu, przyciągająca zarówno celebrities, jak i rzesze widzów.

W 2007 r. sponsorami tytularnymi zostały firmy Armada (wynajem samochodów) oraz Deutsche Bank. Generalnymi sponsorami są firmy Strőer i Superfund. Patronat medialny objęły: TVP Sport, CXO Media, Wprost, Onet.pl, Golf&Life, Money.pl, Radio Zet i Golf24 Magazine.

Sabina Salamon, rzecznik Deutsche Bank PBC SA

Dlaczego zdecydowali się Państwo na sponsoring golfa?

- Sponsoring polskich turniejów golfowych, przede wszystkim Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour, jest rzeczywiście kontynuacją korporacyjnej strategii Deutsche Bank, który od wielu lat angażuje się w renomowane wydarzenia golfowe w Europie i na świecie. Najbardziej znane to Deutsche Bank Players' Championship, organizowane w należącym do Banku ośrodku golfowym koło Hamburga, czy rozgrywany w Bostonie turniej Deutsche Bank Championship, będący częścią legendarnego US PGA Tour. Kilkukrotnym zwycięzcą obu turniejów był najsłynniejszy chyba światowy golfista Tiger Woods. Warto dodać, że dzięki środkom pozyskanym w trakcie Deutsche Bank Championship Bank wspiera finansowo założoną przez Tigera Woodsa fundację, tworzącą m.in. programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży. W kontekście międzynarodowym jesteśmy też sponsorem Ladies' Swiss Open, prestiżowego europejskiego turnieju dla kobiet, będącego częścią cyklu Ladies European Tour. Z myślą o golfistkach w Polsce sponsorowaliśmy w tym roku Turniej Dr Irena Eris Ladies Cup. Bank realizuje także ciekawy projekt Deutsche Bank Invitational, w ramach którego co roku organizowane są dla grających amatorsko w golfa klientów oraz przyjaciół Deutsche Bank międzynarodowe rozgrywki z finałem w Berlinie. Wiele projektów, ale jeden konkretny cel - pozycjonowanie Deutsche Bank globalnie jako sponsora najciekawszych wydarzeń golfowych.

Czy efekty ze sponsoringu są do zmierzenia?

- Efekty większości działań wizerunkowych nie z są z reguły mierzalne na poziomie porównywalnym z działaniami promocyjnymi choćby na rzecz konkretnych produktów. Ale nie taka jest przecież ich rola. Kształtowanie wizerunku danej instytucji czy firmy odbywa się na wielu poziomach i jest działaniem, którego efekty można ocenić dopiero po pewnym okresie. Dlatego też sponsoring sztuki, kultury czy właśnie konkretnej dziedziny sportu powinien być działaniem długofalowym i realizowanym konsekwentnie. Stąd istotnymi elementami sponsoringu sportowego Deutsche Bank są właśnie wieloletnie zaangażowanie w prestiżowe turnieje golfowe, realizacja nietypowych inicjatyw, takich jak własny ośrodek golfowy Gut Kaden pod Hamburgiem czy wspomniany wcześniej międzynarodowy program Deutsche Bank Invitational.