Armada Deutsche Bank Pro-Am Tour

Czy w Polsce planowana jest organizacja wydarzenia golfowego na większą skalę, co w naturalny sposób może być zachętą dla firm, aby zacząć utożsamiać się z golfem i wszystkimi skojarzeniami, jakie stanowią jego otoczkę?

- Od 4 lat rozgrywana jest zawodowa liga golfa Golf Pro Tour, w której skład wchodzi 9 turniejów (cykl Pro-Am Tour i cykl PGA Cup). Jest to jedyny cykl turniejów zawodowych w Polsce. Dodatkowo firmie Golf24 udało się uzyskać licencję na organizację turnieju z cyklu European Challenge Tour w przyszłym roku - a to już jest liga europejska. Współpracę przy przygotowaniu tego wielkiego wydarzenia, poza wieloma firmami, zadeklarowało również Miasto Wrocław.

Jak ma się sytuacja i przyszłość golfa w Polsce? Czy ma szansę przyciągać tak duże rzesze kibiców jak w innych krajach? Czy już mamy przypadki sponsorowania świetnie rokującego zawodnika?

- Tak naprawdę w Polsce tylko kilka osób trenuje zawodowo (a więc żyje z tego) - reszta tzw. Pro zajmuje się nauczaniem innych. Mamy już kilku bardzo zdolnych zawodników, jednak na polskiego Tigera przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Cieszy natomiast fakt, że liczba golfistów bardzo szybko rośnie - tak samo było w Czechach i w Niemczech. Każda osoba, która zaczęła grać, nie tylko pozostaje przy tym sporcie na zawsze, ale jeszcze wciąga przynajmniej kilku znajomych. Poza tym zainteresowanie golfem świetnie pokazuje uruchomiony przez nas w czerwcu, ogólnopolski program promocji tego sportu - PlayGolf. Program już po 2 miesiącach przyciągnął więcej osób, niż na początku tego roku miał cały Polski Związek Golfa. Sytuacja ta pokazuje, że golf jest bardzo pożądanym sportem - trzeba tylko w umiejętny sposób pokazać ludziom, jak zacząć i kontynuować przygodę na polu. Jeśli dołożymy do tego rosnącą liczbę pól golfowych - wszystko wskazuje na to, że golf ma dużą szansę stać się sportem popularnym, a jednak wciąż prestiżowym i utożsamianym z zasadami fair play.