Anno Domini 2008 (cz. 1 - przejęcia, giełda, e-commerce, domeny)

Branża domainingu "wyszła z ukrycia" na pierwszym spotkaniu właścicieli domen internetowych MeetDomainers 2008 (październik 2008) oraz na pierwszej aukcji domen na żywo, co niewątpliwie również należy zaliczyć do istotnych faktów omawianego sektora w minionym roku. Bartek Usydus, domainer, właściciel sklepu DomDomen.pl w aspekcie top wydarzeń 2008 roku zwraca uwagę również na wzrost zainteresowania domenami .pl przez inwestorów zagranicznych (np.adwokaci.pl kupieni przez firmę z Luxeburga Domain Invest S.A).

Zainteresowanie inwestorów zagranicznych powinno też uaktywnić nasze rodzime duże firmy, które zrozumieją, że dobra domena w swojej branży to oprócz sporych walorów marketingowych także prestiż. I "wypada" aby znany ubezpieczyciel posiadał domenę ubezpieczenia.pl, a najbardziej znany producent przypraw posiadał domenę przyprawy.pl, (jak Tchibo jako właściciel domeny kawa.pl, czy Wedel, jako właściciel domeny czekolada.pl) - mówi Bartek Usydus, (DomDOmen.pl).

Przyszły rok zapowiada się ciekawie. Rozwój branży stymulowany może być znacząco przez dwa wydarzenia. Pierwszym jest zapowiedź obniżenia ceny przedłużeń domen od stycznia przez NASK (wysoka cena odnawiania domen jest dziś jedną z najpoważniejszych barier dla inwestorów domenowych). Drugim wyczekiwanym przez domainerów wydarzeniem jest uruchomienie Google AdSense dla domen "dla każdego", do którego dotychczas mogą się dostawać wyłącznie wielkie domenowe portfolia. Wprowadzenie Google AdSense dla mniejszych graczy uderzyć może w Sedo i Namedrive oraz zmusić je do rozwoju swoich parkingów - przewiduje Bartek Usydus.

Druga część naszego podsumowania roku już wkrótce.