Ankiety online wchodzą do głównego nurtu badań

Marketerzy w tym roku wydadzą na badania online 1,35 mld USD, podczas gdy 10 lat temu jedynie 3,8 mln USD. Mamy do czynienia z powolną, ale nieubłaganą migracją badań ankietowych do internetu.

Ankieta w internecie ma kilka zalet, w tym jedną poważną: jest tańsza niż wszystkie inne. Zastąpienie ankiet wysyłanych zwykłą pocztą przez ankiety internetowe pozwoliło firmom zredukować koszty badań o około 15-20% - podaje AdAge. W stosunku do badań przez telefon badania przez internet są zaś tańsze o około 30%.

Pozostałe zalety to szybkość skompletowania ankiety, fakt, że nie jest do jej wypełnienia potrzebny pośrednik, czyli ankieter, bo internauci wypełniają ją sami. Poza tym łatwo jest pracować na danych zebranych od razu w wersji cyfrowej.

Na onlinowe ankiety, według Inside Research, marketerzy wydadzą w tym roku prawie 1/3 swoich budżetów przeznaczonych na badania ankietowe.

Wiceprezes Synovate ViewsNet zauważa, że migracja od wywiadów face-to-face do ankiet telefonicznych zajęła około 10 lat. Przewiduje, że migracja od badań telefonicznych do internetowych zajmie mniej niż 5 lat i stanie się najpopularniejszą formą przeprowadzania ankiet już w ciągu najbliższych 2-3 lat.