Amerykański rynek e-reklamy: 4,6 mld USD w I półroczu

Jak wskazuje najnowszy raport Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers, w pierwszych sześciu miesiącach br. nastąpił prawie 40% wzrost w wydatkach na reklamę internetową w USA w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Największy wzrost zanotował sektor płatnych odnośników.

IAB poinformowało, że w drugim kwartale br. przychody z tytułu reklamy online osiągnęły w USA poziom 2,37 mld USD. Oznacza to wzrost o 42,7% w stosunku do drugiego kwartału 2003 roku. Z kolei w odniesieniu do pierwszych trzech miesięcy kolejny kwartał przyniósł wzrost o 6%.

W raporcie przeczytać możemy, że pierwsze półrocze amerykański rynek reklamy zamknął kwotą 4,6 mld USD. W porównaniu z rokiem 2003 nastąpił prawie 40% wzrost w wydatkach.

Najbardziej dynamicznie rozwija się rynek płatnych odnośników. W drugim kwartale br. przychody z reklamy w wyszukiwarkach wyniosły 947 mln USD, stanowiąc 40% przychodów z wszystkich form e-promocji. Na drugim miejscu pod względem udziałów znalazły się reklamy statyczne (głównie bannery i ich pochodne) - te formy przyniosły 474 mln USD przychodu. Reklamy typu rich media uplasowały się dopiero na 5 miejscu, generując 189 mln USD przychodu.

Sektorem, który pozyskuje najwięcej reklamodawców, jest sektor konsumencki (49%). 18% wszystkich przychodów z reklamy online przypada w udziale branży komputerowej. Niewiele mniej otrzymuje branża usług finansowych (17%). Z kolei media dostają 10% przychodów z e-reklamy.

Więcej:

http://www.iab.com