Amazon chce umożliwić płatności przy użyciu selfie

Pomimo sukcesów, gigant e-commerce nie spoczywa na laurach i wciąż szuka sposobów na uatrakcyjnienie obsługi platformy przez klientów. Najnowszy pomysł to autoryzacja transakcji przy użyciu popularnych "selfie".

Amazon poinformował o tym już po fakcie zgłoszenia do urzędu patentowego oprogramowania, które biometrycznie rozpoznaje twarz klienta. Ma ono zbadać podobieństwo do zapisanego wcześniej wzoru i jeżeli weryfikacja przejdzie pomyślnie, transakcja zostanie zaakceptowana. Nie jest to nowa idea - niedawno MasterCard zaprezentował funkcję płatności za pomocą odcisku palca lub obrazu twarzy. A jaki cel takich działań? Po prostu wygoda dla klienta, który nie będzie musiał pamiętać haseł, loginów czy numerów PIN.

Równocześnie z informacją o nowym patencie pojawiły się także (znowu) plotki o wejściu amerykańskiego giganta na polski rynek e-commerce. Plotki mają źródła w ogłoszeniach o pracy Amazona, gdzie firma poszukuje m.in. tłumaczy z polskiego na niemiecki, a także szefów marketingu z biegłą znajomością języka polskiego.

Zobacz również: