Amazon uruchamia serwis B2B - Amazon Supply

W ofercie nowego portalu znajduje się ponad 500 tysięcy artykułów w czternastu różnych kategoriach. Są to między innymi narzędzia, miarki, instrumenty laboratoryjne i artykuły biurowe.

Zakupów można dokonywać za pomocą swojego standardowego konta w serwisie Amazon.com. Przy zamówieniu powyżej 50 dolarów klient otrzymuje dostawę za darmo. Materiały zakupione poprzez portal są objęte roczną gwarancją. Dla klientów Amazon Supply udostępniono osobne centrum obsługi klienta i otworzono osobną linię kredytową dla przedsiębiorstw korzystających z tej usługi.

Sklep został uruchomiony na fundamentach zakupionej w 2005 roku firmy Small Parts sprzedającej zaopatrzenie dla laboratoriów medycznych i naukowych. W Ofercie Amazon Supply znajdują się między innymi precyzyjne wagi aptekarskie.

Na stronie można dokonywać zarówno zakupów hurtowych jak i detalicznych. Przy jednoczesnym zamawianiu artykułów biurowych, czystościowych i zaopatrzenia do warsztatu łatwej przekroczyć barierę 50 dolarów za zamówienie, co gwarantuje darmową dostawę.

Amazon konkuruje z Apple i FedEx

Obserwatorzy rynku wskazywali na rywalizację Amazon.com z Apple ze względu na gwałtownie rozwijające się usługi w AppStore, oferujące podobną treść co wirtualna księgarnia Amazon. W podobny sposób komentowano wejście Kindle Fire, który miał konkurować bezpośrednio z iPadem i innymi tabletami.

Michael Kanellos z Forbes zwraca uwagę, że Amazon uruchamiając serwis B2B stara się zabezpieczyć swoją przyszłość poprzez dostarczanie zarówno materiałów, jak i usług przewozowych, czym bezpośrednio konkuruje z takimi firmami jak FedEx. Dzieje się tak, gdyż Amazon już w tej udostępnia swoje strony i rozwiązania innym firmom (np. magazyny i rozwiązania logistyczne), podobnie jak robi to FedEx.

Ale według portalu Spend Matters powstaje pytanie, jak Amazon, którego główną siłą napędową są zakupy detaliczne, poradzi sobie z szybkim przewozem na przykład tony śrub lub zaworów.

Amazon poprawia logistykę

Amazon zakupił niedawno firmę Kiva specjalizującą się w konstrukcji robotów obsługujących magazyny. Optymalizacja pracy w Amazon, zwłaszcza w ogromnym magazynie w Phoenix, została z detalami opisana przez San Francisco Chronicle jako jedna z największych inwestycji firmy w ostatnich latach.

Dlatego też, według przewidywań Forbesa, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że firma w przyszłości rozdzieli się na segment detaliczny, skierowany do konsumentów indywidualnych, oraz część B2B wraz z ofertą transportową.