Amazon ogłasza wyniki za 2004 rok

Wczoraj sklep Amazon podał wyniki finansowe za czwarty kwartał 2004 roku i cały ubiegły rok. Pochwalił się też nowym programem lojalnościowym dla swoich klientów.

W czwartym kwartale 2004 roku obroty Amazon wyniosły 2,54 mld USD. W całym 2004 rok ich wartość wyniosła 6,92 mld USD. W 2003 roku było to 5,26 mld USD. Nastąpił więc wzrost wartości obrotów o 31%.

Zysk operacyjny w czwartym kwartale 2004 roku wyniósł 162 mln USD. Roczny zysk operacyjny wzrósł z poziomu 271 mln USD w 2003 roku, do 440 mln USD w roku ubiegłym.

Zyski netto za czwarty kwartał wyniosły 347 mln USD. W całym zaś 2004 roku zyski netto wyniosły 588 mln USD. W 2003 roku było to 35 mln USD.

Wartość sprzedaży dla Północnej Ameryki wyniosła 1,39 mld USD, czyli była o 22% wyższa niż w 2003 roku. Segmenty międzynarodowe, czyli odziały niemieckie, francuskie, japońskie i chińskie odnotowały łącznie sprzedaż w wysokości 1,15 mld USD. Oznacza to wzrost dla zagranicznych segmentów o 43% w stosunku do 2003 roku.

Na konferencji z okazji ogłoszenia wyników finansowych Amazon, zaprezentowano również nowy program wysyłkowy. Po opłaceniu rocznego abonentu w wysokości 79 USD, klienci mogą liczyć na bezpłatną dostawę zakupionych na platformie produktów w ciągu dwóch dni od dokonania zakupu. Dopłacając 3,99 USD otrzymają przesyłkę w ciągu jednego dnia.

Amazon obsługuje wysyłki zakupionych produktów do 225 krajów poza Stanami Zjednoczonymi. Wysyłki zagraniczne stanowią już prawie połowę wszystkich realizowanych przez sklep.

Na 2005 rok przedstawiciele Amazon przewidują obroty o wartości 8,05-8,65 mld USD, co stanowiło by o wzroście rzędu 16-25% w stosunku do minionego roku. Zysk operacyjny w 2005 roku ma według wewnętrznych prognoz sklepu wzrosnąć o 13-15% do 385-510 mln USD.