Amazon.com otwiera warzywniak

Firma, która rozpoczęła działalności w 1995 r. jako księgarnia internetowa, postanowiła rozszerzyć swoje usługi i dostarczać tzw. produkty pierwszej świeżości jak warzywa, jajka czy ryby. Pilotażowy program ruszył w Seattle.

AmazonFresh, bo tak nazywa się nowa usługa, ma w swojej ofercie produkty szybkopsujące się jak ryby czy mięso oraz bardziej trwałe spożywcze towary. Bezpłatny dowóz do domu zakupów jest wówczas, gdy koszt zamówienie przekroczy 50 USD.

- Mamy 12 samochodów, które pod same drzwi dowożą towary - mówi Craig Berman z Amazon.com. - Jeśli klient sobie życzy, możemy nawet pozostawić rzeczy w kuchni.

Przykładowe ceny w AmazonFresh - za kiść marchewek zapłaci się 1,79 USD, a za małą porcję steku 1,99 USD. Rok temu Amazon eksperymentował już ze sprzedażą jedzenia, lecz wówczas świeże produkty nie były dostępne, ponieważ zakupy nie były dostarczane bezpośrednio do domów.

Amazon.com otwiera warzywniak

W internecie istniał już kiedyś inny duży warzywniak. Webvan założony na początku lat 90. specjalizował się w dostarczaniu świeżych warzyw i owoców mieszkańcom większych amerykańskich miast. Firma zbankrutowała jednak w 2001 r. Co ciekawego, Amazon był wówczas jednym z inwestorów tego internetowego sklepu spożywczego.

Źródło: Reuters, Techcrunch

Zobacz także: Frisco.pl: Stawiamy na innowacyjność

A.pl startuje jako sklep spożywczy