Alkohol na Facebook i Google?

Niebawem na serwisie społecznościowym Facebook zobaczymy reklamy alkoholi wysokoprocentowych. Google już w zeszłym roku rozpoczęło starania o pozwolenie na umieszczanie takich reklam w swojej wyszukiwarce.

Facebook postanowił rozbudować swój serwis społecznościowy o nowy blok, w którym producenci alkoholu będą mogli zamieszczać reklamy swoich produktów. Programiści z Facebooka obiecują, że osoby poniżej 21 lat nie będą miały dostępu do tych reklam.

Nie tylko Facebook dostrzega możliwość zysków na "alkoholowym biznesie". Google już w zeszłym roku wystąpiło o pozwolenie na zamieszczanie reklam alkoholu obok wyników wyszukiwania. Firmy będą mogły wykupić reklamę dla określonej marki alkoholu (pojawi się ona np. przy wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnej nazwy drinka). Google podaje, że wszystkie reklamy alkoholi będą opatrzone komunikatem "treść dla dorosłych".

Wprowadzenie reklam alkoholi wysokoprocentowych przez Facebook i Google jest odpowiedzią branży internetowej na zmieniające się trendy w telewizji amerykańskiej, która również złagodziła swoją politykę względem tego typu reklam (podczas transmisji z rozdania nagród Grammy w Los Angeles stacje TV wyświetliły reklamy wódki Absolut w najlepszym czasie antenowym).

Źródło: Telegraph.co.uk