Agora o 30% lepiej

Zysk netto spółki wzrósł w zeszłym roku do 174 mln zł ze 132 mln zł w 1999 r.

Agora opublikowała dzisiaj skonsolidowany raport za rok 2000. Firma poprawiła swoją rentowność - wartość sprzedaży wzrosła o 17% - do 810 mln zł - podczas gdy zysk netto aż o 30%. Na jedną akcję przypada 3,07 zł zysku, gdy w zeszłym roku było to 2,31 zł (wzrost o 32%). W tym czasie jednak zysk operacyjny wzrósł tylko o 9%, do 209 mln zł.

Pełne dane dotyczące działalności spółki zostaną opublikowane w 20 kwietnia br. W 1999 r. 78% przychodu Agory generowała sprzedaż powierzchni reklamowej a 20% sprzedaż wydawnictw. Źródłem 98% tych przychodów była przede wszystkim Gazeta Wyborcza. 2 % wartości sprzedaży przyniosły inne przedsięwzięcia.

W portal Gazeta.pl firma zainwestowała w zeszłym roku ok. 20 mln zł, a w Centrum Handlu Internetowego (utworzonego wspólnie z ComputerLandem) 3 mln zł.

Na otwarciu dzisiejszych notowań giełdowych kurs Agory wzrósł o ponad 2%.