Agora odpala sieć reklamy efektywnościowej

Uruchomiona przez Agorę sieć PayPer.pl oferuje powierzchnie reklamowe dla kampanii efektywnościowych. Za rozwój sieci odpowiada Dorota Bachman.

Agora odpala sieć reklamy efektywnościowej
W ofercie sieci PayPer.pl znajduje się m.in. bogate portfolio Grupy Gazeta.pl, której serwisy odnotowują miesięcznie łączny zasięg 65,84 proc. wśród polskich internautów (wg Megapanel PBI/Gemius, Maj 2010). Partnerami PayPer.pl są obecnie: sieć reklamy kobiecej Glossy Media (GlossyMedia.pl), która współpracuje z 76 serwisami internetowymi skierowanymi do kobiet oraz sieć AdTaily (AdTaily.pl) zrzeszająca blisko 14 tys. wydawców stron internetowych, głównie z tzw. długiego ogona. Obie sieci należą do Agory. Finalizowane są rozmowy z kolejnymi partnerami.

- To, co ma wyróżniać PayPer.pl na rynku, to jakościowe treści serwisów zawartych w ofercie - kolejnych partnerów będziemy dobierali właśnie według takiego klucza - mówi Dorota Bachman, dyrektor ds. transakcji i kampanii efektywnościowych w segmencie Internet Agory, odpowiedzialna za rozwój PayPer.pl.

Kierownikiem sprzedaży w sieci PayPer.pl został Tomasz Targoński.

Sieć Payper.pl proponuje reklamodawcom dziewięć pakietów tematycznych (m.in. Wiadomości, Kobieta czy Lifestyle). Ceny dostosowywane są indywidualnie do każdej kampanii. Do monitorowania i raportowania kampanii efektywnościowych sieć wykorzystuje technologię TradeDoubler.

AKTUALIZACJA:

strategia anty performance vs. PayPer.pl

Jednak czy reklamy efektywnościowe Payper.pl będą emitowane na widocznych miejscach? Pytam, bo przecież kilka miesięcy temu Agora wprowadziła specjalne zasady dotyczące reklamy efektywnościowej na serwisach z Grupy Gazeta.pl. Miejsca reklamowe premium, czyli te widziane zaraz po wyświetleniu strony (na tzw. pierwszym ekranie) zarezerwowano tylko dla reklamy brandingowej. Postąpiono tak dlatego, ponieważ reklamodawcy wykorzystywali reklamę typu performance do budowania marki, jednocześnie rozliczając się za efekt. Performance zepchnięto wtedy na drugi plan (drugi ekran).

- "Ponad rok temu w serwisach Grupy Gazeta.pl wydzieliliśmy powierzchnie premium dedykowane pod reklamę wizerunkową. Podobnie teraz, formalizując nasze dotychczasowe działania w obszarze reklamy efektywnościowej, w obrębie naszych serwisów wydzieliliśmy dedykowane miejsca. Nowa powierzchnia reklamowa o wymiarach 620x100 pikseli umieszczona jest w środkowej kolumnie strony, m.in. pod artykułami, zdjęciami czy playerami wideo we wszystkich serwisach należących do Grupy Gazeta.pl, m.in. w serwisach Wiadomosci.Gazeta.pl, Sport.pl, Wyborcza.biz, eDziecko.pl, Plotek.pl czy Lula.pl" - mówi Przemysław Bartkowiak, dyrektor sprzedaży w segmencie Internet Agory.

Kolejne pytanie, które się rodzi to: czy na AdTaily wprowadzony zostanie model rozliczeniowy oparty o performance? - "Współpraca PayPer.pl z AdTaily polega na emitowaniu reklam efektywnościowych na tych powierzchniach wydawców zrzeszonych w AdTaily, które w momencie emisji nie zostały sprzedane. Partnerstwo to nie oznacza więc przejścia AdTaily na model efektywnościowy, a jedynie umożliwienie wydawcom monetyzacji wolnych powierzchni" - mówi Dorota Bachman, dyrektor ds. transakcji i kampanii efektywnościowych, odpowiedzialna za PayPer.pl.

Aktualizacja: 29 lipca 2010 10:15

Dodałem komentarz Przemysława Bartkowiaka i Doroty Bachman.