Agora SA właścicielem spółki AdTaily

Agora SA została posiadaczem większościowego pakietu udziałów w spółce AdTaily, specjalizującej się w oferowaniu nieinwazyjnej reklamy online. "Łączna wartość transakcji tzn. cena zapłacona za nowe udziały oraz udziały nabyte od Założycieli, wynosi poniżej jednego miliona złotych i nie jest istotna biorąc pod uwagę skalę działalności Agory SA" - poinformowano w komunikacie prasowym.

W wyniku zakupu części udziałów od założycieli spółki "AdTaily" Sp.z o.o. oraz objęcia nowych udziałów, Agora SA stała się posiadaczem pakietu 50,27% udziałów w Spółce działającej w obszarze monetyzacji reklamowej serwisów internetowych i blogów.

Łączna wartość transakcji tzn. cena zapłacona za nowe udziały oraz udziały nabyte od Założycieli, wynosi poniżej jednego miliona złotych i nie jest istotna biorąc pod uwagę skalę działalności Agory SA. Po transakcji Założyciele pozostaną w zarządzie Spółki i będziemy wspólnie rozwijać Spółkę zgodnie z pierwotną wizją strategiczną Założycieli - powiedział Zbigniew Bąk, wiceprezes zarządu Agory.

http://AdTaily.com to projekt, o którym stało się głośno w związku z sukcesem osiągniętym w prestiżowym konkursie dla startupów SeedCamp, gdzie twórcy rozwiązania oferującego nieinwazyjne reklamy w postaci widgetów do stosowane na mniej popularnych witrynach i blogach, dostali się aż do finału. W marcu 2009 r. Agora rozpoczęła współpracę z twócami startupu, a oferowane przez AdTaily unikalne rozliczanie kampanii reklamowych skłoniło wielu blogerów i właścicieli serwisów internetowych z "długiego ogona" do testowego wykorzystania nowego w polskiej sieci nieinwazyjnego rozwiązania reklamowego.

Współpraca z Agorą sprawi, że będziemy mogli oferować naszym Wydawcom więcej reklam tematycznie dostosowanych do ich stron i blogów. Już teraz portfolio AdTaily znajduje się w ofercie Glossy Media, sieci reklamy internetowej skierowanej do kobiet - brzmi fragment pierwszego posta w firmowym blogu AdTaily, gdzie poinformowano o pozyskaniu inwestora branżowego.

Zadaniem Spółki będzie dalszy rozwój już istniejącego, uniwersalnego i wydajnego rozwiązania łączącego w sobie siłę sieci reklamowej mogącej współpracować z każdym klientem zewnętrznym, zdolnej wykorzystać potencjał reklamowy blogosfery i innych serwisów, oraz prostotę i szybkość narzędzi e-commerce wykorzystywanych dotychczas w handlu internetowym - skomentował przejęcie AdTaily, Tomasz Józefacki, członek zarządu Agory i dyrektor segmentu Internet.

Marcin Ekiert, członek zarządu AdTaily

<b>Czy spółka Adtaily działając w Grupie Agora SA będzie miała wystarczającą niezależność w rozwijaniu projektu? Czy całkowicie jego rozwijanie i zarządzanie przejęte zostanie przez Agorę?</b>

Będziemy dalej, w ramach zarządu, z zespołem AdTaily i wsparciem

zespołu Agory rozwijać spółkę i jej ofertę zgodnie z naszą pierwotną wizją strategiczną.

<b>Czy w związku z podpisaniem umowy - dokonano zmiań personalnych w kierownictwie AdTaily lub przesunieć w struktury organizacyjne Agory?</b>

Właśnie podpisaliśmy umowę, teraz rozpoczniemy rozmowy o szczegółach.

<b>W jakim kierunku projekt będzie teraz rozwijany? Czy będzie on narzędziem reklamowym wykorzystywanym tylko w serwisach Agory?</b>

Z Agorą współpracujemy już od paru miesięcy - system nieinwazyjnych reklam AdTaily funkcjonuje już na platformie blogowej Agory Blox.pl, został też włączony do oferty sieci reklamy internetowej dla kobiet Glossy Media. Będziemy oczywiście rozwijać współpracę w ramach Grupy Agory, ale nasze rozwiązanie jest dostępne dla wszystkich wydawców - chcemy, aby korzystało z niego jak najwięcej serwisów.

Źródło: Agora

Aktualizacja: 09 lipca 2009 21:49

Dodałam krótką wypowiedź Marcina Ekierta, członka zarządu AdTaily