Adkontekst certyfikuje konsultantów i partnerów

Sieć Adkontekst od początku sierpnia uruchamia program certyfikacji konsultantów oraz partnerów. Został on stworzony z myślą o specjalistach marketingu w wyszukiwarkach internetowych, którzy chcą potwierdzić swoje umiejętności tworzenia i zarządzania kampaniami SEM w sieci Adkontekst.

Uczestnictwo w programie certyfikacji pozwala przede wszystkim uzyskać potwierdzenie wysokich kwalifikacji prowadzenia kampanii SEM. Certyfikat przyznawany jest na okres 12 miesięcy.

Certyfikowani Konsultanci oraz Partnerzy Adkontekst uzyskują ponadto udogodnienia w zakresie prowadzenia kampanii (rozliczanie kampanii w modelu postpaid) oraz korzyści wizerunkowe (możliwość wykorzystywania logo Konsultanta lub Partnera w materiałach promocyjnych, promocja fimy na stronie Adkontekst.pl).

Adkontekst certyfikuje konsultantów i partnerów

Certyfikat może zdobyć osoba lub firma, która ma podpisaną umowę resellerską z NetSprint.pl.

Warunkiem otrzymania certyfikatu jest zdanie egzaminu testowego z zakresu prowadzenia kampanii SEM w sieci Adkontekst. Zakres tematyczny egzaminu obejmuje zasady prowadzenia i optymalizowania kampanii w wyszukiwarkach internetowych, zasady działania Adkontekst (w tym znajomość regulaminu świadczenia usług reklamowych), a także zagadnienia związane z funkcjonalnością Panelu Klienta i Panelu Resellera Adkontekst.

Jacek Chruściany, Co-Managing Director w PerformanceMEDIA

Certyfikacja jest sprawdzonym sposobem podnoszenia kwalifikacji w branży. Myślę, że to bardzo odpowiedzialne posuniecie ze strony Netsprint, mające na celu osiągniecie jak najwyższej jakości finalnych kampanii w sieci Adkontekst. PerformanceMEDIA zdecydowanie weźmie udział w procesie certyfikacji.

Andrzej Cudny, Dyrektor Zarządzający Cube Group S.A

Uważam, że certyfikowanie znajomości systemu emisji reklam to dobry pomysł. Każda konstruktywna standaryzacja w SEM podnosi jakość obsługi działań reklamowych on-line. Certyfikaty potwierdzą też umiejętności zespołu agencji SEM i gwarantują wysoki poziom współpracy merytorycznej Od kilku lat pracownicy naszego zespołu posiadają prestiżowy certyfikat Google Advertising Professional Company (GAP Company). Prawdopodobnie podejmiemy wyzwanie i przystąpimy do egzaminu Adkontekst. Wiemy, że dla naszych klientów certyfikaty mają znaczenie.

Dodam jeszcze, że propozycja edukacyjno-audytowa Netsprint mogłaby być z czasem rozbudowana o np. newslettery, case study, szkolenia. To kierunek, którego życzę pomysłodawcom.

Bartek Krzemień, senior PPC administrator i SEO konsultant, Ataxo

System certyfikacji wprowadzony przez AdKontekst jest w założeniach

bardzo podobny do tego, który znamy już z Google AdWords. Naturalnie jest to dobry pomysł - certyfikat podnosi wiarygodność firmy choćby poprzez sam fakt, że dysponuje ona odpowiednim obrotem w realizowanych budżetach. Z drugiej strony jest to obosieczny miecz, gdyż wykorzystanie budżetu na reklamę PPC poprzez nieumiejętnie nastawioną kampanię nie jest wielką sztuką.

Dlatego właśnie osobną kwestią są realne umiejętności efektywnego

prowadzenia kampanii, których np. egzamin w Google AdWords nie sprawdzi. Z punktu widzenia klienta, szalenie istotna jest więc weryfikacja umiejętności konkretnej certyfikowanej agencji w inny, bardziej praktyczny sposób. Co dotyka kolejnej, otwartej kwestii - w jaki sposób

to robić? Jak umożliwić zainteresowanej firmie uzyskanie niezawisłej i zawsze aktualnej informacji na temat jakości usług świadczonych przez konkurujące na rynku agencje?

Z uwagą będziemy śledzić rozwój systemów certyfikacji i na pewno

spróbujemy swoich sił w każdym z nich.

Źródło: http://www.adkontekst.pl/certyfikacja

Aktualizacja: 07 października 2008 10:05

Dodaliśmy komentarze ekspertów SEM: Jacka Chruśnianego (PerformenceMEDIA), Andrzeja Cudnego (Cube Group) oraz Bartka Krzemienia (Ataxo).