AdReport - badanie reklamy display w polskim internecie

Inkubator pomysłów internetowych NewMedia Labs udostępnia AdReport zawierający raporty z badania reklamy display w polskim internecie wzbogacone o screenshoty i kreacje flash.

AdReport to badanie realizowane nieustannie od 2003 roku. Początkowo przeprowadzane było na wewnętrzne potrzeby grupy ARBOinteractive (wówczas ARBOmedia), ale po wprowadzeniu odpowiednich udoskonaleń w obszarze gromadzenia danych i rozwoju samej bazy - inkubator pomysłów internetowych NewMedia Labs działający tak jak ARBOmedia w strukturach szwajcarskiej spółki Goldbach Media, postanowił udostępniać go komercyjnie firmom zewnętrznym.

Obecnie NewMedia Labs monitoruje codziennie blisko 350 największych i najważniejszych polskich witryn i portali internetowych wraz z podserwisami, a także reklamę w komunikatorach.

AdReport to doskonałe narzędzie wzbogacające wiedzę marketera podczas planowania działań w Internecie lub analizy konkurencji. Jest to jedyny dostępny na naszym rynku system umożliwiający Klientowi samodzielny dostęp online do bazy, w której informacje są uaktualniane na bieżąco. Dzięki temu z naszego rozwiązania korzystają już czołowe domy mediowe i agencje, a także Klienci indywidualni z różnych branży - mówi Grzegorz Sułkowski, Prezes Zarządu z NewMedia Labs.

W wyniku monitoringu NewMedia Labs dysponuje obecnie zbiorem ponad 50 000 różnorodnych kreacji internetowych. Gromadzone dane udostępniane są na zamówienie klienta jednorazowo lub okresowo jako raport z aktywności reklamowej poszczególnych branży, kategorii produktów lub marek, lecz także podsumowanie obłożenia reklamowego wskazanych witryn. NewMedia Labs oferuje również stały dostęp do bazy i możliwość tworzenia własnych raportów i zestawień.

Każda wychwycona przez nas kampania reklamowa jest szczegółowo opisywana takimi parametrami, jak marka, produkt, formy reklamy i miejsce emisji. Dodatkowo każda forma reklamowa zapisywana zostaje w postaci screenshota *JPG oraz kreacji flash w formacie *swf - mówi Michał Skonecki, Sales and Project Manager w NewMedia Labs.

W jakim kierunku rozwijane będzie badanie AdReport? Kiedy w pierwszej połowie ub. r. przejęliśmy badanie AdReport od ARBOinteractive skupiliśmy się na udoskonaleniu metod gromadzenia danych, jak i rozwoju samej bazy. Obecnie produkt spełnia wszystkie założenia, jakie sobie postawiliśmy - mówi Erwin Wilczyński New Media Manager. Nieustannie jednak pracujemy nad dalszym rozwojem badania AdReport i oferowanych raportów. Najważniejszym zadaniem obecnie stojącym przed nami jest wprowadzenie kategoryzacji kampanii, a także objęcie monitoringiem reklamy kontekstowej. W dalszej przyszłości w planach mamy także estymację kosztów kampanii ujętych w raportach.

Inkubator pomysłów internetowych NewMedia Labs stanowi projekt Goldbach Media - szwajcarskiej spółki zajmującej się reklamą w mediach elektronicznych i marketingiem mobilnych. Jest to druga inwestycja Spółki w Polsce - od września ub. r. Goldbach Media jest właścicielem pakietu większościowego Grupy ARBOmedia AG.

Źródło: NewMedia Labs

Przeglądowa charakterystyka reklamy graficznej obecnej w polskim internecie wraz z analizą cenników oraz opisem potencjału reklamowego największych wydawców i sieci dostępna jest w najnowszym raporcie opracowanym przez Internet Standard - adStandard 2010