Ad.net w Chorwacji
- Bożena Jaskowska,
- 24.11.2008, godz. 10:01
Ad.net nabyła większościowe udziały w chorwackiej spółce X.P. Chorwacja, specjalizującej sie w reklamie kontekstowej.
Jak podaje Internet Group, Ad.net - spółka zależna giełdowego holdingu nabyła 55% udziałów w chorwackiej spółce X.P. Chorwacja.
Celem chorwackiej ekspansji bylo pozyskanie przez Internet Group produktu opartego na innowacyjnej technologii oraz zdobycie szerokiej bazy klientów.
X.P. specjalizuje sie w reklamie kontekstowej. Spółka rozwinęła m. in. technologię umożliwiającą stworzenie sieci reklamowej In Text, obejmującą ponad 400 stron internetowych w Chorwacji, a także planuje powielać swój model biznesowy w kolejnych krajach regionu.
Spółka Ad.net ma doświadczenie w prowadzeniu przedsięwzięć w tym regionie Europy - obecna jest już na Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji oraz w Ukrainie. Rozwijana jest tam baza wysokomarżowych produktów poprzez praktyczne zastosowanie nowych technologii: adclick, produkty wykorzystujące reklamę kontekstową oraz wdrożenie prac nad produktami wykorzystującymi reklamą behawioralną.
Zakup udziałów w X.P. to kolejny krok w ekspansji zagranicznej Ad.netu. Prócz Ad.net Chorwacja, w planach mamy także Ad.net Słowenia, Ad.net Rumunia i Ad.nety w kolejnych krajach regionu. X.P. jest bardzo ciekawą spółką - to nie tylko unikatowa technologia, ale także świetny, dynamiczny zespół fachowców. - powiedział Dariusz Graff, Dyrektor ds. rozwoju w Ad.net SA.
W Polsce sieć reklamowa Ad.Net dociera do największej liczby internautów (wg wrzesniowego megapanelu PBI/Gemius - liczba użytkowników to 12 226 556 real users co stanowi prawie 80% polskich internautów).
Źródło: http://www.igroup.pl