Ad.net oferuje reklamę w kanałach RSS

Już od jutra siec Ad.net uzupełni swoja ofertę o reklamę w kanałach RSS. Reklamodawcy będą mogli dotrzeć do użytkowników zainteresowanych pięcioma różnymi grupami tematycznymi zbudowanymi na bazie kilkunastu serwisów zrzeszonych w sieci. Ad.net to jeden z nielicznych podmiotów na rynku - obok Agory i IDG - który zdecydował się na wykorzystanie tej świeżej wciąż i stosunkowo mało popularnej w Polsce technologii do dystrybucji reklam.

RSS czyli Rich Site Summary (Bogate w Treść Streszczenie Serwisu), czy też Really Simple Syndication (Bardzo Prosta Syndykacja) umożliwia umieszczanie na stronach internetowych wiadomości automatycznie pobieranych od dostawców treści jak i pobieranie najnowszych informacji bezpośrednio na komputer użytkownika. Dany serwis publikuje informacje w specjalnym, ujednoliconym formacie opartym na języku XML, które mogą być później przechwycone i agregowane przy pomocy specjalnych programów - czytników RSS. Do adresata dociera zazwyczaj nagłówek wiadomości z odpowiednim odnośnikiem, którego przyciśnięcie spowoduje przeniesienie nas na stronę serwisu publikującego daną informację.

-Od początku roku z uwagą przyglądaliśmy się rosnącej popularności kanałów RSS wśród użytkowników witryn sieci Ad.net oferujących swoje informacje w kanałach RSS. Uważamy, że teraz nadszedł odpowiedni czas na komunikację z użytkownikiem również tą drogą. Subskrybenci RSS są zainteresowani ściśle określonymi tematami, otrzymują informacje z wybranych przez siebie dziedzin, dlatego też reklama w kanałach RSS będzie doskonałym uzupełnieniem promocji za pomocą artykułów sponsorowanych bądź informacji zamieszczanych w newsletterach i e-mailingach - mówi Katarzyna Rucińska, kierownik Działu Sprzedaży Ad.net.

Badanie Pew Internet & American Life Project przeprowadzone w Ameryce dowiodło, że choć 91% respondenów nie wie nic lub tylko niejasno kojarzy termin RSS, aż 57% reklamodawców jest poważnie zainteresowanych reklamami dystrybuowanymi kanałami RSS. Światowe nowości powoli przyjmują się w Polsce. Obecnie reklamy w kanale RSS oferuje Gazeta.pl za pośrednictwem Wiadomka, czyli czytnika RSS obecnego na rynku od lutego br., oraz wydawnictwo IDG.

By wypromować nową usługę, do 31.10.2005 reklama w kanałach RSS w sieci Ad.net będzie darmowym dodatkiem do artykułów sponsorowanych. Ad.net oferuje dotarcie za pomocą RSS do użytkowników zainteresowanych następującymi tematami:

@ gospodarka i finanse - subskrybenci bankier.pl, infor.pl;

@ usługi GSM - subskrybenci telefon.gsm.pl, nakarte.pl, smsbox.pl, telepolis.pl;

@ technologia i Internet - subskrybenci chip.pl, pdaclub.pl, palmtop.pl, dva.pl;

@ informacje - subskrybenci wirtualnemedia.pl, prnews.pl;

@ motoryzacja - subskrybenci mojeauto.pl.

- Reklama w RSS może mieć postać tekstu bądź tekstu z grafiką włączając Rich Media czyli dźwięk i animację. To, w jakiej formie ujrzy reklamę użytkownik, zależeć będzie od czytnika RSS, z jakiego korzysta. W przypadku czytników w większości przeglądarek internetowych reklama będzie kolejnym z nagłówków RSS kierującym na stronę z artykułem. Jeśli kanały RSS oglądamy przy pomocy odrębnych czytników, pojawi nam się również grafika. Różnorodność odbioru reklamy nie przeszkodzi w pomiarze jej skuteczności - twierdzi Marcin Jabłoński - specjalista ds. zakupu Ad.net.

Więcej o polskim rynku reklam w kanałach RSS w tekście "RSS - pieszczoch speców od reklamy".