Ad.media Raport: Tempo wzrostu przychodów reklamowych internetu spadnie do 16%

7,463 mld zł wyniosły przychody reklamowe netto wszystkich mediów w 2008 r. w Polsce - wynika z "Ad.media Raport". Wg analityków wartość polskiego rynku reklamowego w 2009 r. spadnie o 5%. Jedynym segmentem, który zwiększy wartość będzie reklama w sieci - wzrost będzie jednak niższy niż w minionym roku.

O 10,5% w stosunku do poprzedniego roku wzrosła wartość przechodów reklamowych netto w 2008 r. i wyniosła 7,463 mld zł - podaje najnowszy raport przedstawiony przez CR Media Consulting. Wg analityków w roku bieżącym przychody reklamowe mediów spadną o 5% i wyniosą 7,085 mld zł.

Spowolnienie gospodarcze dało o sobie znać szczególnie w IV kwartale 2008 r., który charakteryzował się najniższą dynamiką wzrostu wydatków na reklamę w mediach. Dotknęło to przede wszystkim reklamę prasową.

Najwyższą dynamiką wzrostu (24%) odnotowała w IV kwartale 2008 r. reklama internetowa. Internet tym samym w skali całego roku zwiększył przychody reklamowe o 33% - wynika z "Ad.media Raport".

W ubiegłym roku znaczący wzrost przychodów netto odnotowała także reklama radiowa, która zwiększyła swoją wartość o 12%. W przypadku telewizji mówi się o 13% wzroście, spowodowanym przede wszystkim podwyżkom cen czasu reklamowego.

Najsłabiej w 2008 roku prezentowała się reklama prasowa, która mimo korzystnego pierwszego półrocza zamknęła rok wzrostem wartości na poziomie 2,5% - podają analitycy.

CR Media Consulting spodziewa się, że w 2009 r. wartość polskiego rynku reklamowego spadnie o 5%. Jedynym segmentem rynku, który - wg analityków - zwiększać będzie wartość, może być internet. Tempo wzrostu przychodów reklamowych mediów internetowych w bieżącym roku i tak spadnie jednak do 16%.

Źródło: http://www.bankier.pl