AVT Online zwiększa przychody

AVT Online, internetowy pion wydawnictwa AVT-Korporacja, zanotował w roku 2009 przychód wielkości 1 173 tys. zł. Z 35. serwisów należących do grupy obecnie zarabia na siebie 15.

Wydawnictwo AVT-Korporacja działa na rynku od blisko dwudziestu lat i specjalizuje się w czasopismach, oraz informatorach poradnikowych, specjalistycznych i popularno-naukowych (zakres tematyczny: Budownictwo i Wnętrza, Elektronika i Automatyka, Muzyka i Dźwięk oraz Technika i Edukacja). Posiada również 35 serwisów internetowych.

W roku 2007 w ramach wydawnictwa powstał pion AVT Online, który odpowiedzialny jest za rozwój i utrzymanie serwisów oraz sprzedaż reklam w tym obszarze. W roku 2007 reklama internetowa przyniosła wydawnictwu 328 tys. PLN, ale już w roku 2008 była to kwota 727 tys. PLN. Natomiast w roku 2009 przychód wzrósł czterokrotnie w stosunku do pierwszego roku działalności i wyniósł 1 173 tys. PLN.

AVT Online zwiększa przychody

- "Reklama internetowa jest dla naszego wydawnictwa stosunkowo nowym źródłem dochodu, ale bardzo dobrze się rozwijającym. Nie zaszkodziło nam w ubiegłym roku spowolnienie gospodarcze wywołane kryzysem, a rok 2010 powinien być jeszcze lepszy od minionego." - mówi Marta Zaczek, szefowa pionu AVT Online.

Spośród kilkunastu serwisów internetowych największe przychody generują strony poświęcone budownictwu i wnętrzom, ale systematycznie rośnie pozycja serwisów poświęconych muzyce i elektronice.

Największy serwis wydawnictwa to BudujemyDom.pl, który miesięcznie odwiedza ponad 300 tys. użytkowników, którzy generują na nim ponad 1,7 mln odsłon (dane z badania Megapanel PBI/Gemius, listopad 2009). Pozostałe serwisy AVT to MagazynGitarzysta.pl (83 tys. użytkowników), Avt.pl (59 tys. użytkowników) czy Audio.com.pl (58 tys. użytkowników). AVT Online to także strony wydawnictw papierowych. Z 35. serwisów należących do grupy obecnie zarabia na siebie 15.

Reklamodawcy wciąż najchętniej decydują się na standardowe formy reklamy internetowej, ale zwiększa się zainteresowanie akcjami nietypowymi, koncentrującymi się na wybranych sekcjach i grupach użytkowników. "Sądzę, że znaczenie niestandardowych działań, takich jak choćby akcje sponsoringowe, będzie coraz większe. Widać to bardzo dobrze po analizie ostatnich miesięcy, gdzie znacznie wzrosło zainteresowanie reklamodawców zarówno konkretnymi miejscami i sekcjami, jak i formą stosowanego przekazu." - dodaje Marta Zaczek.