AOL-u wojna ze spamem

AOL poinformował, że podjęte niedawno działania mające na celu zmniejszenie liczby niechcianych e-maili reklamowych, otrzymywanych przez użytkowników kont pocztowych firmy, zaczynają odnosić pierwsze rezultaty. Liczba blokowanych przez mechanizmy antyspamowe AOL-u wiadomości tego typu osiągnęła już poziom 1 miliarda dziennie.

W połowie lutego liczba ta wynosiła "zaledwie" ok. 780 mln zablokowanych wiadomości "spamowych" dziennie. Tak znaczny wzrost skuteczności działań antyspamowych przedstawiciele AOL przypisują nowym mechanizmom zaimplementowanym w ostatniej, ósmej wersji oprogramowania pocztowego firmy. Znalazła się wśród nich m.in. funkcja Report Spam, której wykorzystanie powoduje "sforwardowanie" spamu do centrum AOL, w którym dane nadawcy dodawane są do bazy blokowanych adresów.

Zdaniem przedstawicieli firmy, dzięki wojnie wypowiedzianej niechcianym wiadomościom reklamowym, każdy użytkownik poczty elektronicznej AOL-u otrzymuje codziennie średnio o 28 takich maili-śmieci mniej niż dotychczas. Każdego dnia dzięki wykorzystaniu funkcji Report Spam analizie poddawanych jest ok. 5,5 miliona wiadomości - większość z nich kwalifikowana jest jako spam, a ich nadawcy blokowani.