AOL schlebia gustom czytelników i marketerów

Specjalny algorytm ma podpowiadać redaktorom i dziennikarzom pracującym dla AOL o czym mają pisać.

Tim Armstrong, CEO koncernu AOL, wyjawił w wywiadzie dla The Wall Street Journal plany stworzenia nowego, cyfrowego systemu, który na podstawie algorytmu przewiduje jakie wydarzenia, nagrania wideo i zdjęcia spodobają się najbardziej internautom i marketerom.

Oczywiście nie trzeba być geniuszem, aby zorientować się, że np. na ustach Polaków ostatnio pozostają wiadomości związane z A/H1N1, a mieszkańców USA elektryzują doniesienia związane z golfistą Tigerem Woods. Jednak AOL podchodzi do sprawy szerzej.

Według stworzonego przez koncern algorytmu najpopularniejszym tematem w amerykańskiej sieci był ostatnio doniesienia o wycofaniu kołysek produkowanych przez jedną z kanadyjskich fabryk. Na AOL pojawiła się wtedy tylko jedna informacja o zdarzeniu. Według firmy, gdyby system był już wtedy w użyciu to opracowano by tę jedną historię z wielu różnych punktów widzenia.

AOL schlebia gustom czytelników i marketerów

Pomysł wydaje się przemyślany - czemu nie publikować wiadomości, które będą chcieli czytać internauci, a reklamodawcy będą chcieli sponsorować? AOL zadbał ostatnimi czasy, aby teksty były pisane na wysokim poziomie, zatrudniając uznanych autorów z konkurencyjnych spółek medialnych (Mixed Media, MediaGlow).

Jednocześnie koncern zwolnił ok. 1 tys. pracowników (w tym również tych ostatnio zatrudnionych). Jak pisze Mediamemo.allthingsd.com, działanie to powinno m.in. skutkować tym, że pozostali na stanowiskach dziennikarze nie będą głośno okazywali swojej niechęci do używania systemu doboru informacji.

Ogłoszone zmiany najprawdopodobniej mają także na celu zachęcić inwestorów, którzy po tym jak AOL pożegnał się z Time Warner, mogą zainteresować się koncernem.

Źródło: mediamemo.allthingsd.com