AOL podnosi cenę

AOL podniósł opłatę subskrypcyjną do 1,95 USD miesięcznie.

„To bardzo dobre posunięcie dla firmy i jej udziałowców. W grę wchodzą zbyt duże pieniądze, żeby można było je zlekceważyć” - skomentował John Corcoran, analityk z CIBC World Markets.

Jest to pierwsza podwyżka od trzech lat. Przyniesie ona AOL-owi dodatkowo 57,5 mln USD miesięcznie, czyli 690 mln USD rocznie.

„To bardzo interesujący i odważny krok AOL” - powiedział Safa Rashtschy, analityk z US Bancorp Piper Jaffray. „AOL zawsze koncentrował się na tym, jak bazę użytkowników zamieniać w coraz większe pieniądze”.

Jeszcze rok temu taki ruch mógłby się nie udać. Na rynku panowała większa konkurencja. Jednak teraz większość darmowych serwisów ISP została zamknięta, a pozostałe każą sobie płacić ok. 50 USD miesięcznie za dostęp szerokopasmowy. W tę samą stronę idą również telewizje kablowe, oferujące dostęp do Internetu.

Analitycy są zdania, że AOL nie straci wielu klientów z powodu podwyższenia opłat, ponieważ nigdy nie należały one do najtańszych. Podczas gdy inne firmy ISP pobierały miesięczną opłatę w wysokości 17,95 - 19,95 USD, AOL żądał 21,95 USD.

Zdaniem Johna Corcorana „Większość dostawców Internetu prawdopodobnie podniesie ceny, czując się bezpiecznie w cieniu parasola rynkowego lidera. Grzechem byłoby nie wykorzystać takiej szansy”.

<i>Źródło: CNBC</i>