AOL podnosi cenę
- 23.05.2001, godz. 13:56
AOL podniósł opłatę subskrypcyjną do 1,95 USD miesięcznie.
„To bardzo dobre posunięcie dla firmy i jej udziałowców. W grę wchodzą zbyt duże pieniądze, żeby można było je zlekceważyć” - skomentował John Corcoran, analityk z CIBC World Markets.
Jest to pierwsza podwyżka od trzech lat. Przyniesie ona AOL-owi dodatkowo 57,5 mln USD miesięcznie, czyli 690 mln USD rocznie.
„To bardzo interesujący i odważny krok AOL” - powiedział Safa Rashtschy, analityk z US Bancorp Piper Jaffray. „AOL zawsze koncentrował się na tym, jak bazę użytkowników zamieniać w coraz większe pieniądze”.
Jeszcze rok temu taki ruch mógłby się nie udać. Na rynku panowała większa konkurencja. Jednak teraz większość darmowych serwisów ISP została zamknięta, a pozostałe każą sobie płacić ok. 50 USD miesięcznie za dostęp szerokopasmowy. W tę samą stronę idą również telewizje kablowe, oferujące dostęp do Internetu.
Analitycy są zdania, że AOL nie straci wielu klientów z powodu podwyższenia opłat, ponieważ nigdy nie należały one do najtańszych. Podczas gdy inne firmy ISP pobierały miesięczną opłatę w wysokości 17,95 - 19,95 USD, AOL żądał 21,95 USD.
Zdaniem Johna Corcorana „Większość dostawców Internetu prawdopodobnie podniesie ceny, czując się bezpiecznie w cieniu parasola rynkowego lidera. Grzechem byłoby nie wykorzystać takiej szansy”.
<i>Źródło: CNBC</i>