AOL chce kabli

Władze koncernu AOL Time Warner planują przejęcie sieci telewizji kablowej, należącej do firmy AT&T. Przedstawiciele amerykańskich władz twierdzą, że to próba zmonopolizowania rynku szerokopasmowego dostępu do Internetu.

AOL Time Warner prowadzi rozmowy z przedstawicielami koncernu telekomunikacyjnego AT&T, dotyczące przejęcia przez AOL 49% udziałów w należącej do operatora sieci telewizji kablowej.

AT&T Broadband ma obecnie w USA ok. 14 mln abonentów (to największa amerykańska „kablówka”). Gdyby doszło do transakcji, Broadband zostałby połączony z „kablowym” działem AOL Time Warner (z którego usług korzysta ok. 13 mln Amerykanów). W ten sposób powstałaby największa na świecie sieć telewizji kablowej.

Nie wiadomo, jak na taką transakcję zareagują władze USA. Przedstawiciele AOL obawiają się, że fuzja zostanie potraktowana jako próba stworzenia monopolu na rynku szerokopasmowego dostępu do Internetu. Już na początku roku pojawiły się bowiem głosy, że AOL dąży do zdobycia dominującej pozycji na rynku usług internetowych.

Przedstawiciele obu firm na razie nie komentują tych informacji. Wiadomo jednak że pod koniec tygodnia odbędzie się spotkanie rady nadzorczej AOL, prawdopodobnie poświęcone tej właśnie sprawie.