Reklama kontekstowa NetSprinta i WP po roku
- Magdalena Górak,
- 21.09.2006, godz. 10:50
Pod koniec października ubiegłego roku NetSprint i Wirtualna Polska uruchomiły system reklamy kontekstowej - Adkontekst. Co mogą powiedzieć po roku?
Na przestrzeni roku zasięg witryn uczestniczących w programie Adkontekst wzrósł niemal do 80%. Przekaz reklamowy dociera tym samym do 10 milionów internautów.
Artur Banach, prezes NetSprint.pl - W chwili obecnej liczba unikalnych domen, na których wyświetlany jest Adkonekst przekroczyła 50 000, zaś liczba współpracujących partnerów systemu: sieci internetowych, osób prywatnych i prawnych wzrosła do 300 podmiotów. W systemie wyświetlane są reklamy kilku tysięcy reklamodawców
System Adkontekst umożliwia wyświetlanie na serwisach internetowych reklam kontekstowych, czyli przekazów ściśle dopasowanych do kształtu i zawartości witryn, na których są emitowane Boksy Adkontekst.
Boksy Adkontekst, pierwotnie wyświetlane na podstronach WP.pl, w grudniu 2005 roku pojawiły się również na serwisach zewnętrznych, generując przychody dla właścicieli tych witryn i znacznie zwiększając grupę odbiorców reklam. Jak poinformowały biura presowe firm, "system rośnie w tempie kilkudziesięciu procent miesięcznie".
W ostatnich dniach uruchomiony został kalkulator Adkontekst, dzięki któremu każdy potencjalny reklamodawca będzie mógł łatwo dostosować koszty kampanii reklamowej do swoich potrzeb i możliwości. Do końca września będzie mógł również skorzystać z 25% rabatu.